اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین:

دستاوردهای انقلاب در حوزه فرهنگ بی‌نظیر بوده است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگ بی‌نظیر بوده است.

دستاوردهای انقلاب در حوزه فرهنگ بی‌نظیر بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، محمدرضا مولایی با تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی موجب تحولی شگرف در راستای احیای فرهنگ اسلامی ایرانی ما بود.

وی افزود: طی 34 سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد پیشرفت‌های چشم‌گیری در عرصه‌های عمرانی انجام شده و به اطلاع مردم نیز رسیده ولی به تحولات فرهنگی با وجود گستردگی بسیار کمتر پرداخته شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامى ایران به عنوان نهضتى الهى، فراگیر و مبتنى بر مدار فطرت پاک بشرى توانست در ارزش‏‌ها و هنجارها به فرهنگ‌‌سازى در عرصه داخلى، منطقه‏‌اى و بین‌المللى مبادرت کند.

مولایی یادآور شد: انقلاب اسلامى به عنوان انقلابى براساس ارزش‌هاى معنوى و اخلاقى و مظهر پیروزى اسلام بر نمادهاى غیر اخلاقى موجب تجلى اخلاقیات و هنجارهاى دینى در رفتار اجتماعى شد.

این مسئول ادامه داد: این مهم در عرصه‌‏هایى مانند حجاب به عنوان الگوى پوشش اسلامى و بومى، اجراى اصول و حدود شریعت و احکام شرعى و احیاى مراسم عزادارى و سینه‌زنى تجلى یافت و شکل‏‌گیرى روح جمعى با حضور گسترده و مشارکت فعال مردم در صحنه‌‏هاى سیاسى و اجتماعى را موجب شد.

مولایی تأکید کرد: در این رهگذر، مساجد، منابر و نمازهاى جمعه و جماعت به عنوان پایگاه‌‏هاى ارتباطى یا ابزارهاى سنتى براى انتقال پیام‌‏ها و تبادل دیدگاه‌هاى مدرن براساس باورهاى دینى و سنت‌هاى اجتماعى قلمداد می‌‏شدند.

وی خاطر نشان کرد: در این میان، با توجه به افزایش اهمیت خانواده در شکل‌دهى به رفتارهاى اجتماعى، نوعى تعامل میان دو حوزه خصوصى و عمومى در جوامع اسلامى تحقق یافت که موجب بازگشت به آموزه‏‌هاى اسلامى و تقویت فرهنگ بازگشت به خویشتن براساس حاکمیت اسلام در تمام سطوح خانوادگى، اجتماعى و سیاسى شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با اشاره به وضعیت کتابخانه‌ها پس از انقلاب اضافه کرد: نه تنها مطالعه و کتابخوانی در این سال‌ها رشد چشم‌گیری داشته بلکه وضعیت کتابخانه‌ها نیز توسعه و پیشرفت خوبی داشته است.

مولایی گفت: ساخت کتابخانه حتی در دور افتاده‌ترین مناطق کشور، تجهیز و به روز رسانی امکانات و خدمات کتابخانه‌ها، غنی‌سازی منابع، تزریق کتب ارزشمند به کتابخانه‌ها و ایجاد بخش‌های مفید تخصصی و مجزا، تجهیز کتابخانه‌ها به جدیدترین خدمات الکترونیکی و راه‌اندازی سایت‌های مختلف و متنوع برای جلب مردم به کتابخوانی گوشه‌ای از این دستاوردها بوده است.

این مسئول اضافه کرد: امروزه کتابخانه‌های کشور به مکانی برای حضور امن و آرامش بخش نوجوانان و جوانان و مجموعه‌ای غنی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و تحقیقاتی هستند.

وی بیان کرد: با توجه به مطالب مذکور عجیب نیست که پیام انقلاب اسلامى توانسته در لایه‌‏هاى مختلف اجتماعى درون جامعه و بین ملتى رسوخ کند تا در عصر جهانى شدن بسترى براى عالم‌گیر شدن فرهنگ دینى در جهان فراهم آید.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین یادآور شد: این مهم وظفیه و مسئولیت ما را برای حمایت از دستاوردها و آرمان‌های انقلاب اسلامی سنگین‌تر می‌کند که لازم است افراد در هر جایگاه و مرتبه‌ای که قرار دارند نسبت به انجام این مهم نهایت تلاش خود را داشته باشند.

انتهای پیام/77002/ق/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول