اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بوکان:

مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های اجتماعی از دستاوردهای انقلاب است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش بوکان گفت: مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های اجتماعی از دستاوردهای انقلاب است.

مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های اجتماعی از دستاوردهای انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوکان احمد رحمانی در همایش بزرگ تجلیل از شوراهای دانش‌آموزی و نخبگان این شهرستان که به مناسبت دهه فجر در فرهنگسرای سیمرغ شهرستان به اجرا درآمد با اشاره به نقش انقلاب در حضور دانش‌آموزان در فعالیت‌های اجتماعی، اظهار داشت: شورای دانش‌آموزی در ارتباط بین مدرسه و دانش‌آموزان نقش تاثیرگذاری دارد و به همین دلیل این شورا تمرینی برای تصدی پست‌های کلیدی است.

وی گفت: علاقه‌مندی دانش‌آموزان در چند سال گذشته برای حضور در انتخابات شوراها و ایفای نقش بیشتر در برنامه‌های آموزشی رشد چشمگیری داشته است.

رحمانی افزود: مدرسه فضای تمرین و فعالیت برای مسائل فرهنگی و اجتماعی است تا در آینده دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان جامعه نقش پررنگ‌تری در آن ایفا کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش بوکان نقش دو نهاد خانواده و آموزش و پرورش را در آموزش مهارت های زندگی اجتماعی برای دانش‌آموزان برجسته خواند و افزود :مهم‌ترین نقش شوراهای دانش‌آموزی آماده‌سازی و مشارکت آنها در فعالیت‌های اجتماعی است.

وی گفت: نهادهای آموزشی با بسترسازی باید فرصت‌های موجود آموزش‌های تربیتی و علمی را برای نوجوانان و جوانان فراهم کنند تا هر کس به فراخور استعدادهای خود مراحل رشد و ترقی را بپیماید.

رحمانی بیان کرد :شورای دانش‌آموزی تمرینی برای تصدی پست‌های کلیدی است و شوراهای دانش‌آموزی نقش مهمی در تقویت روحیه و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان دارند.

در ادامه این همایش معاون پرورشی آموزش و پرورش بوکان اظهار کرد: شوراهای دانش‌آموزی برای مشارکت دانش‌آموزان در امور مربوط به مسائل آموزشی و پرورشی و ایجاد ارتباط مستقیم و صحیح بین دانش‌آموزان و اولیای مدرسه نقش مهمی دارند.

داریوش پرنیان تصریح کرد: شوراهای دانش‌آموزی در موفقیت دانش‌آموزان در مسائل آموزشی و پیشرفت‌های علمی نقش مهمی را می‌توانند ایفا کنند.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف مهم شوراها این است که قدرت تصمیم‌گیری در آنها افزایش یابد تا زمینه مشارکت دانش‌آموزان نیز در این عرصه فراهم شود.

پرنیان بیان کرد: مسئولان مدارس باید با حداکثر همکاری با شوراهای دانش‌آموزی آنان را در اداره مدارس دخیل کنند.

وی افزود: این شوراها بهترین فرصت برای گسترش مسئولیت‌پذیری، خودباوری و اعتماد به نفس در جامعه دانش‌آموزی هستند.

پرنیان ادامه داد: مدیران مدارس و مسئولان ادارات باید نسبت به این شوراها توجه ویژه نشان داده و از این طریق مجالی برای گسترش خلاقیت فکری و عملی در میان دانش‌آموزان و جامعه‌پذیری آنان ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه آینده کشور در اختیار دانش‌آموزان امروز است، گفت: اگر از ابتدای نوجوانی دانش‌آموزان را با فضای تصمیم‌گیری و اداره جامعه خود آشنا کنیم، در آینده بسیار بهتر می‌توانند در مسیر سعادت جامعه و آبادی کشور گام بردارند.

پرنیان با بیان اینکه خودباوری در جریان فعالیت‌های شوراهای دانش‌آموزی تقویت می‌شود ابراز داشت: تا امروز نیز مدارسی که بیشترین همکاری را با شوراهای دانش‌آموزی داشته‌اند در بسیاری از فعالیت‌های خود بهتر عمل کرده‌اند.

وی عنوان داشت: اگر مدرسه‌ای اهمیت کافی نسبت به فعالیت شورای دانش‌آموزی قائل نشود، به طور حتم دانش‌آموزان آن مدرسه نسبت به نقش‌های اجتماعی بی‌تفاوت خواهند بود.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش بوکان بیان کرد: شوراهای دانش‌آموزی انگیزه حضور در صحنه‌های اجتماعی را به دانش‌آموزان داده و دانش‌آموز در قالب این شوراها ایفای نقش در عرصه‌های مختلف تصمیم‌گیری را می‌آموزد.

وی تاکید کرد: مدیران و معاونان مدارس باید حداکثر همکاری را با شوراهای دانش‌آموزی انجام داده و فضایی ایجاد کنند که دانش‌آموزان احساس کنند در اداره مدارس نقش دارند.

وی گفت: اجتماعی شدن و آمادگی برای پذیرش مسئولیت‌های اساسی در جامعه یکی از مسائلی است که نسل جوان باید در نظام آموزش رسمی آن را یاد بگیرد و اگر آموزش و پرورش در این زمینه کوتاهی کند، رشد اجتماعی نسل جوان با مشکل روبه‌رو خواهد بود.

انتهای پیام/61006/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول