اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام‌الله دهه فجر امسال

33 پروژه در روستاهای شهرستان زهک به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی زهک گفت: به مناسبت ایام‌الله دهه فجر، 33 طرح و پروژه روستایی در شهرستان زهک افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

33 پروژه در روستاهای شهرستان زهک به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از زهک، سیدرضا موسوی پیش از ظهر امروز طی جلسه‌ای به پروژه‌های قابل بهره‌برداری بخش کشاورزی زهک به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: در این ایام خجسته در سطح روستاهای شهرستان زهک تعداد 33 طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر 73 میلیارد و 550 میلیون ریال مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: افتتاح این طرح‌ها برای 484 نفر از جوانان فعال به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

مدیر جهادکشاورزی زهک ادامه داد: دیدار از خانواده معظم شهدا، غبار روبی مزار شهدا و نیز برنامه‌های متعددی از جمله فرهنگی، آموزشی، ترویجی، ورزشی، هنری، در سطح شهرستان زهک برگزار شد.

موسوی خاطرنشان کرد: همچنین در سالروز غرورآفرین انقلاب اسلامی، قرائت قرآن، دعای ندبه و دیگر مراسم‌ها در طول دهه خجسته فجر مورد اجرا قرار گرفت.

وی بیان داشت: همزمان با سایر هموطنان شهرستان زهک و همگام با مسئولان، فرماندار، مدیر آب و خاک و امور فنی و زیربنایی سازمان جهادکشاورزی، اعضای شورای اداری، طرح انتقال آب با لوله به مزارع کشاورزی به طول 5 کیلومتر و اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال در روستای محمد شاهکرم از توابع بخش مرکزی شهرستان زهک مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.

مسئول کمیته امور روستایی و عشایری شهرستان زهک گفت: اجرای این طرح علاوه بر استفاده بهینه از آب کشاورزی باعث تثبیت شن‌های روان به روستاهای همجوار نیز می‌شود.

موسوی افزود: با افتتاح این طرح حدود 300 هکتار از زمین‌هایی که فاقد آبیاری چند ساله بوده‌اند نیز زیر کشت رفته است.

وی اضافه کرد: همچنین در روز سبک زندگی و تحکیم بنیاد خانواده، مقدار 43 هکتار باغ الگویی با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 400 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و تسهیلات طرح توسعه کشاورزی در روستای علی آخوند از توابع بخش مرکزی  افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیر جهادکشاورزی زهک تصریح کرد: با توجه به اینکه آبرسانی در طرح‌های فوق با شیوه جدید و به وسیله لوله برای نخستین بار در شهرستان زهک اجرا شده مورد استقبال کشاورزان منطقه قرار گرفته است لذا این طرح‌ها برای 30 خانوار به طور غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

موسوی با بیان اینکه در دهه فجر امسال طرح‌های متعددی در سطح شهرستان زهک برگزار شده است  گفت: همچنین می‌توان به تعداد هفت طرح و پروژه باغبانی، آبی و خاکی، آموزشی و ترویجی، شیلاتی و منابع طبیعی نیز اشاره کرد.

وی افزود: این طرح‌ و پروژه باغبانی با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 670 میلیون ریال در دهه مبارکه فجر مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفته و هزینه این طرح‌ها از محل اعتبارات استانی ملی و صندوق توسعه بخش کشاورزی تأمین شده است.

مدیر جهادکشاورزی زهک گفت: این امر علاوه بر افزایش سطح بهره‌وری و تولید برای کشاورزان شهرستان زهک برای حدود 115 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

موسوی ادامه داد: همچنین به منظور گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، برنامه‌ها و جشن‌های مختلف ویژه انقلاب در اقصی نقاط شهرستان زهک برگزار شد.

وی در زمینه راهپیمایی عظیم 22 بهمن گفت: سالروز پیروزی غرورآفرین انقلاب اسلامی ایران، مردم قهرمان و آگاه شهرستان زهک، و همچنین برخی از روستاهای شهرستان بار دیگر عزم و اراده محکم ملی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

موسوی بیان کرد: مردم فهیم و با شعور این شهرستان همزمان با سایر هموطنان خود و همگام با مسئولان در یک راهپیمایی بسیار باشکوه شرکت می‌کنند و این‌بار نیز با قدم‌های استوار مسیرهای پیش‌بینی شده راهپیمایی را طی و با صدای رسا و کوبنده شعارهای راهپیمایی را سر می‌دهند و وفاداری و پایبندی خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ثابت می‌کنند.

انتهای پیام/75002/ی30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول