اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دافوس سپاه:

دفاع مقدس مجزا از دهه فجر نیست

خبرگزاری فارس: فرمانده دافوس سپاه گفت: دهه فجر و هفته دفاع مقدس از یکدیگر مجزا نبوده و دهه فجر نیز جزئی از هشت سال دفاع مقدس است.

دفاع مقدس مجزا از دهه فجر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سردار عباس نیلفروشان در دومین همایش رزمندگان گردان فتح امیرالمومنین (ع) در حسینیه شهدای پاسدار سپاه این شهرستان، دفاع مقدس را با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی ستودنی دانست.

وی افزود: ملت ایران با پیروزی انقلاب اسلامی و در هشت سال جنگ موفق شد دست اجانب را از میهن اسلامی ایران کوتاه کند، لذا باید ثانیه، ثانیه روزهای دفاع مقدس را پاس داشت و نباید گرامیداشت دفاع مقدس به هفته دفاع مقدس محدود شود، چون هر لحظه از دوران دفاع مقدس مایه افتخار، غرور و عزت‌ است.

به گفته وی هشت سال دفاع مقدس برای مردم ایران از اهمیت و تقدس بالایی برخوردار است، چون در این دوران، دفاع از آزادگی و ارزش‌های انقلاب اسلامی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی صورت گرفت.

فرمانده دافوس سپاه تأکید کرد: نباید حتی یک لحظه هم از یاد دفاع مقدس و شهدا غافل بود، چرا که عظمت امروز جمهوری اسلامی و آسایش، استقلال و حفظ تمامیت ارضی کشور به خاطر پایداری در هشت سال دفاع مقدس است.

به گفته وی، در دوران دفاع مقدس ارزش‌های اسلامی نهادینه شد و مفهوم کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا و معنای خودکفایی درک شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: ما باید به نظام جمهوری اسلامی افتخار کنیم که برای اولین بار در دو قرن گذشته دشمن برای تصرف ایران به ایران تجاوز می‌کند، اما یک وجب از خاک ایران را در این جنگ از دست نمی‌دهد.

وی افزود: اگر امروز نوک پیکان دشمن به سمت ولایت فقیه و سپاه پاسداران است به خاطر تجربه تلخ دشمن از هشت سال دفاع مقدس است و این امر حاصل رشادت‌ها و ایثارگری شهدا است و حق داریم هر روز از هفته و فرهنگ دفاع مقدس، خودباوری و خوداتکایی خود حرف بزنیم.

نیلفروشان تصریح کرد: در چنین شرایطی جامعه ما بیش از هر زمانی دیگری به مسائلی که در دفاع مقدس موجب وحدت و انسجام مردم شده بود، نیاز دارد و این موضوع را مردم به خوبی درک می‌کنند اما نخبگان ما از این قافله جا مانده‌اند.

وی بیان داشت: اگر امروز دشمن پیشنهاد مذاکره با جمهوری اسلامی را مطرح کرده، برای این است که دشمن همه راه‌ها را رفته و نتیجه نگرفته و به بن ‌بست کامل رسیده است.

فرمانده گردان فتح امیرالمومنین(ع) نیز در این مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، تجدید خاطرات دوران دفاع مقدس و هم گرایی نیروهای گردان فتح را از مهم‌ترین اهداف برگزاری دومین همایش رزمندگان این گردان ذکر کرد.

محمد احترامی افزود: اولین همایش رزمندگان گردان فتح با عنوان گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات کربلای چهار این گردان و امسال دومین همایش را با یاد و خاطره شهدای عملیات کربلا پنج و سومین همایش در سال آینده با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات نصر پنج برگزار می‌شود.

دومین همایش رزمندگان گردان فتح امیرالمومنین(ع) با حضور رزمندگان گردان فتح از شهرستان‌های کاشان، نطنز و آران و بیدگل در حسینیه شهدای پاسدار سپاه کاشان برگزار شد.

انتهای پیام/2406/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول