اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

چالش نمایشگاه‌های دهه فجر؛ عدم نبوغ و تکرار

خبرگزاری فارس: نمایشگاه‌هایی که با عنوان و مناسبت دهه فجر در سال‌های اخیر برگزار می‌شود، علی‌رغم صرف هزینه‌های قابل توجه به دلیل عدم نبوغ و نوآوری آن‌گونه که باید تاثیرگذاری لازم را نداشته و در جلب واقعی مخاطب موفق نبوده است.

چالش نمایشگاه‌های دهه فجر؛ عدم نبوغ و تکرار

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، همه ساله در سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی ویژه برنامه‌هایی در پاس‌داشت این رویداد بزرگ تاریخی که سند زنده انقلاب شکوهمند اسلامی است، برپا می‌شود که اگر بخواهیم از منظر طنز و مزاح بدان نگاه کنیم باید گفت که "استعداد و نبوغ خارق‌العاده ما در اجرای ایده‌های نوین نیز حکایت جالب توجه دیگری است!"

بدیهی است که پس از گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب باید مناسبت‌های این ایام نیز با رویکردهای نوین همراه باشد تا تأثیرگذاری لازم را در برداشته باشد اما ظاهرا این مهم در نظام ایده‌پردازی مسئولان و دست اندرکاران چندان جایگاهی ندارد و ساده‌ترین شکل ممکن نیز تجدید روش‌های تکراری در اجرای برنامه‌هاست که حتی خود متولیان امر نیز بر ساده‌انگاری آن اذعان دارند.

به عنوان مثال برپایی نمایشگاهی تحت عنوان نمایشگاه دهه فجر بدون کمترین نوآوری در اجرا، بنا بر تجربه تکرار شده، اقدامی کلیشه و بی محتواست که از کمترین جاذبه و استقبال مردمی نیز برخوردار نیست.

روند تکراری این برنامه، حضور بی‌انگیزه ادارات با ارائه برخی اقدامات تکراری نظیر نمایش محصولات و چند بولتن مجلد شده و  ... .

روند موجود، این سئوال را پیش می‌آورد که آیا تبیین جایگاه انقلاب شکوهمند ایران اسلامی با چنین نگرش‌های سطحی و به اصطلاح فرمالیته، جفا به این رخداد بزرگ تاریخی نیست؟

جالب‌تر اینکه برپایی این نمایشگاه تکراری به عنوان نمونه در مرکز استان هرمزگان با ایجاد هزینه‌های قابل توجه‌ای نیز همراه است.

اجاره هر غرفه به قیمت 10 میلیون ریال و بیش‌تر برای نمایشی کلیشه و ضعیف در جای خود قابل تأمل است.

نمایشی که باید برای کشاندن جمعیت و تماشای آن به هزار برنامه جنبی دیگر نیز متوسل شد، از اجرای برنامه زنده تلویزیونی گرفته تا انواع برنامه‌هایی که بتواند یخ چنین نمایشگاهی را بشکند.

جا دارد مسئولان مربوطه با رصد سلایق و ذائقه‌های واقعی نسبت به برگزاری مراسم مناسبت‌های مختلف با اعمال تغییر نگا‌ه‌ها گام در بهبود وضعیت کنونی بردارند.

انتهای پیام/88007/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول