اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی قم:

شرایط حضور زائران غیر ایرانی در جشنواره فجر مهیا شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: با توجه به حضور زائرانی از کشورهای مختلف در قم می‌توان شرایطی فراهم کرد که زمینه حضور آنها در جشنواره فجر و تماشای فیلم‌های به نمایش درآمده مهیا شود.

شرایط حضور زائران غیر ایرانی در جشنواره فجر مهیا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر استان قم، علیرضا ارجمندی در حاشیه حضور در سینما وتوس محل برگزاری جشنواره فیلم فجر استان قم اظهار کرد: قم دارای ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی فراوانی است و می‌توان گفت همه فیلم‌ها با درون مایه مذهبی و معنوی از قم تغذیه می‌شوند.

وی افزود: وجود حوزه علمیه و بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(ع) در قم می‌تواند پیوندی عمیق میان فیلم‌سازان و معنویت برقرار کند و آن‌ها را برای یافتن سوژه‌ها و پرداختن به موضوعات دینی در فیلم‌ها یاری دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه حضور روحانیون به منظور تماشای فیلم‌های جشنواره فجر در قم چشمگیر است گفت: ضروری است حوزه‌های علمیه و طلاب متخصص در امور فرهنگی و مذهبی در حوزه فیلم‌سازی یا تهیه‌کنندگی آثار سینمایی هم وارد شده و روشی جدید در پرداختن به موضوعات دینی را در عرصه سینما سامان‌دهی کنند.

وی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان قم را نقد آثار به نمایش درآمده توسط حوزویان دانست و خاطرنشان کرد: وجود سینمای معناگرا و دینی از لوازم جامعه اسلامی به شمار می‌رود و با توجه به اینکه قم خاستگاه فرهنگ دینی کشور به شمار می‌رود برگزاری این جشنواره در قم ضروری بود.

ارجمندی عنوان داشت: در خصوص جنبه‌های گردشگری و تأثیر جشنواره فیلم فجر بر این مسئله در قم باید نگاهی به خیل زائران و گردشگران مذهبی داشته باشیم که از اقصی نقاط ایران و جهان برای زیارت به قم مسافرت می‌کنند؛ مسئولان برگزاری این جشنواره می‌توانند تعدادی از سانس‌ها را به پخش فیلم با زیرنویس عربی اختصاص دهند تا زائران عربی که تعداد آن‌ها در قم بسیار زیاد است بتوانند از این گردهمایی بزرگ فرهنگی استفاده کنند و به یقین این امر تأثیر بسزایی در گسترش تعاملات فرهنگی میان ایران و کشورهای همسایه خواهد داشت.

انتهای پیام/2258/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول