اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان:

همدان استان معین در جشنواره شعر فجر شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در هفتمین جشنواره شعر فجر هفت استان به عنوان استان‌های معین شناخته شدند که همدان نیز از جمله این استان‌هاست.

همدان استان معین در جشنواره شعر فجر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو بیات بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در آستانه دهه فجر، 28 برنامه تدارک دیده شده است، اظهار داشت: در این برنامه‌ها جشنواره‌های بین‌المللی، ملی و استانی جای گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت در تمام عرصه‌ها خاطرنشان کرد: هفدهمین جشنواره ادبی در کبودراهنگ، یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی در ملایر، دومین جشنواره مشاعره در بهار، همایش سراسری شعر فجر در اسدآباد، جشنواره عکس پیشگیری از اعتیاد در همدان، جشنواره موسیقی فجر در همدان از دیگر برنامه‌ها در ایام دهه فجر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به رونمایی از کتاب « زنی از دیار الوند» اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری جشن در مجتمع‌های فرهنگی، برگزاری جشن در 34 کانون فرهنگی ـ هنری، اهدای کتاب و قرآن به مدارس و مساجد، برگزاری نمایشگاه‌های عکس، فیلم و مطبوعات در مجتمع‌های فرهنگی، نمایش فیلم برای دانش‌آموزان، ارائه سه کلاس متعدد برای خبرنگاران، جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و جشنواره شعر فجر از دیگر برنامه‌های این دهه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به جشنواره شعر فجر خاطرنشان کرد: در هفتمین جشنواره شعر فجر هفت استان به عنوان استان‌های معین شناخته شدند که مابقی استان‌ها به عنوان مدعو شرکت می‌کنند.

بیات اظهار کرد: همدان، گیلان، اردبیل، کرمان، خراسان رضوی، فارس و قزوین استان‌های معین جشنواره شعر فجر هستند و کرمانشاه، ایلام، مرکزی، لرستان و کردستان در همدان حضور خواهند یافت.

وی با اشاره به سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر اذعان کرد: امسال فیلم‌های جشنواره با یک تفاوت برگزار می‌شود و آن این است که فیلم‌ها به صورت دیجیتال نمایش داده خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از اختصاص دو سالن قدس و مجتمع آوینی به جشنواره فیلم فجر خبر داد و گفت: این فیلم‌ها در 10 استان همدان، فارس، اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی، لرستان، قزوین، البرز، سیستان و بلوچستان و کرمان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه فیلم‌ها از 14 بهمن ماه به مدت 10 روز اکران می‌شود، افزود: 27 فیلم به مدت 10 روز برای 24 هزار نفر از مردم همدان به نمایش در می‌آید که سه فیلم نیز در صورت استقبال زیاد تکرار می‌شود.

بیات با بیان اینکه 26 بهمن اختتامیه جشنواره فیلم فجر در همدان است، افزود: کسانی که به عنوان بهترین فیلمنامه، کارگردان و فیلم از دیدگاه مردم شناخته شوند، در مراسم اختتامیه جوایزی به آنها اهدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در طول 10 روز جشنواره روزانه 100 بولتن به همدان آمده و در بین مردم توزیع می‌شود که اگر خبرنگاران و عکاسان استان همدان نیز عکس یا خبری در این زمینه داشته باشند، برای چاپ در بولتن ارسال می‌شود.

وی در پایان سخنانش یادآور شد: در حاشیه برگزاری سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نمایشگاه‌های جانبی نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/89003/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول