اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طلوع فجر/270

«روزنگار زندگی و تاریخ سیاسی ـ اجتماعی امام (ره)» منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «روزنگار زندگی و تاریخ سیاسی - اجتماعی امام خمینی (ره)» منتشر شد.

«روزنگار زندگی و تاریخ سیاسی ـ اجتماعی امام (ره)» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی آستان امام خمینی (ره)، کتاب «روزنگار زندگی و تاریخ سیاسی - اجتماعی امام خمینی (ره)» که توسط موسسه چاپ و نشر عروج و به کوشش حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی خسروی و اصغر میرشکاری منتشر شده است، به تاریخ نگاری وقایع سیاسی و اجتماعی روی داده در زندگی امام خمینی (ره) پرداخته است.

این کتاب با سبکی بدیع و طرحی نو تمامی حوادث و مناسبت‌هایی را که امام خمینی (ره) در آنها نقش اساسی داشته یا مرتبط با ایشان بوده، تدوین شده است. همچنین در این کتاب فهرست گویایی از تاریخ انقلاب اسلامی و زندگی پر فراز و نشیب پدید آورنده و بنیانگذار آن است.

روش این کتاب ذکر مناسبت‌ها به صورت مجزا و فهرست‌وار است، ولی مناسبت‌های مهم با اندکی شرح و تفسیر و کامی از متن بیانات حضرت امام (ره) مقرون شده و خواننده را بیش از پیش در جریان علت وقوع آن حادثه قرار می‌دهد.

در این کتاب حوادث و مناسبت‌ها ابتدا به ترتیب روزها و ماه‌های سال شمسی و سپس به ترتیب ماه‌های قمری (در فصل ضمیمه) تنظیم شده است. به‌عنوان نمونه تمامی حوادث مربوط به اول فروردین از سال تولد حضرت امام تا روز وفات ایشان در ذیل یکم فروردین و همچنین تا 29 اسفند آمده است. با این روش علاقمندان به‌ویژه مراکز اطلاع‌رسانی، سایت‌ها و روابط عمومی‌ها می‌توانند از مهم‌ترین مناسبت‌های هر روز در ارتباط با امام خمینی (ره) مطلع شوند و در برنامه ریزی‌ها مورد بهره‌برداری قرار دهند.

در بخشی از مقدمه این کتاب که توسط معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) نگاشته شده است می‌خوانیم:

«موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در کنار انجام وظائف ذاتی خود و پدید آوردن ده‌ها اثر پژوهشی و تولید منابع ارزشمند برای جویندگان راه و روش حضرت امام، بر آن شد تا فهرستی گویا از تاریخ زندگی امام را تهیه و در اختیار عموم علاقمندان به‌ویژه مراکز اطلاع‌رسانی قرار دهد. خوشبختانه توفیق حاصل شد و این مجموعه اینک تقدیم ارادتمندان حضرت امام می‌شود.»

کتاب «روزنگار زندگی و تاریخ سیاسی - اجتماعی امام خمینی (ره)» که آیینه حوادث نهضت اسلامی ملت ایران و 10 سال مدیریت بی‌بدیل امام خمینی (ره) در حساس‌ترین دوران تاریخ ایران است، از سوی انتشارات عروج وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و با شمارگان یک هزار نسخه و با قیمت 190 هزار ریال، در آستانه دهه مبارک فجر منتشر شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/2462/ب/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول