اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

نقطه اوج نهضت امام خمینی(ره) بیداری ملت‌هاست

خبرگزاری فارس: مشاور عالی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: نقطه اوج نهضت امام خمینی(ره) بیداری ملت‌ها است که اگر مردم بیدار باشند مستکبران نمی‌توانند حق و حقوق آنها را چپاول کنند.

نقطه اوج نهضت امام خمینی(ره) بیداری ملت‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین مرتضی مداح در جمع مردم همدان در مسجد بلال با بیان اینکه امام خمینی(ره) تنها کسی است که توانست رژیم 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی را ساقط کند، افزود: امروز شبکه‌های ماهواره‌ای ضد انقلاب با تهاجم فرهنگی در افکار عده‌ای نفوذ کردند و به دنبال آن هستند تا ارزش بیرون کردن شاه از کشور را پایین بیاورند.

وی اظهار داشت: شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به غرب و ضد انقلاب طوری القا کردند که جوانان، ما را امروز در انجام انقلاب متهم کنند و این در حالی است که خدا انقلاب را پیروز کرد و ما فقط مجری بودیم.

مشاور عالی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اضافه کرد: همه کارها دست خداست و هرجایی که پیروزی کسب کردیم به خاطر توکل به خدا مددخواستن از او بود.

وی با بیان اینکه نباید در هیچ موقعیتی عنایت الهی را فراموش کرد، گفت: امام راحل می گوید نیز همیشه تاکید داشتند که همه کارها را خدا انجام می‌دهد.

مداح ادامه داد: در آزادی خرمشهر که همه اقشار و اقوام ایرانی در آن حضور داشتند و نقش ایفا کردند، امام خمینی(ره) با شجاعت اعلام کرد که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی با اشاره به اینکه امام راحل هیچ وقت در زندگی نترسید، اظهار داشت: وقتی ساواک امام را دستگیر کرد امام هیچ ترسی به دل راه نداد و این در حالی بود که ماموران ساواک از ترس به خود می‌پیچیدند.

مشاور عالی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با بیان اینکه مبارزه به شجاعت و اخلاص نیاز دارد، افزود: رهبری و مبارزه با ظالم نیازمند شجاعت است که امام از آن برخوردار بود و اخلاص هم می‌خواهد، اما اخلاص به تنهایی کافی نیست و امام همه این عوامل را با هم داشت که موفق به ساقط کردن رژیم شاهنشاهی شد.

وی ادامه داد: ساواک از حضور امام در بین مردم هراس داشت و هنگامی که امام را به ترکیه تبعید کرد برای اینکه امام خمینی(ره) با مردم ارتباط نداشته باشند ایشان را با یک هواپیمای باری که مسافر نداشت تبعید کردند.

مداح در ادامه به زیرکی امام راحل به عنوان یکی دیگر از خصوصیات او اشاره کرد و یادآور شد: امام هیچ وقت فریب ساواک و شاه را نخورد و در برخورد با شاه به او می‌گوید کاری نکن که وقتی از کشور بیرون انداخته شدی مردم جشن بگیرند و این خواسته امام راحل در بهمن 57 محقق شد.

وی در ادامه به بیداری مردم ایران از خواب غفلت توسط امام خمینی(ره) اشاره کرد و اظهار داشت: مردم با وجود رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری دیگر به خواب غفلت نمی‌رود و حتی ملت‌های دیگر منطقه را هم بیدار کرده و بیداری اسلامی از ثمرات انقلاب اسلامی است.

مشاور عالی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی انفجار نور بود، بیان داشت: جلوی نور را نمی‌توان گرفت و انقلاب اسلامی به همه دنیا صادر شده و نمود آن را در بیداری اسلامی کشورهای مسلمان منطقه مشاهده می‌کنیم.

وی سپس با بیان اینکه ما پس از سال‌های بعد پیروزی انقلاب نتوانستیم نیت حقیقی امام و مردم که انقلاب کردند را به نسل جدید به خوبی منتقل کنیم، تصریح کرد: این که چرا رژیم شاهنشاهی ساقط شد و جمهوری اسلامی جایگزین آن شد هنوز به خوبی تبیین نشده است.

مداح ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب برخی فکر کردند که انقلاب برای این به وقوع پیوست که تنها جلوی بعضی از مفاسد اخلاقی را بگیرد در حالی که مفاسد اخلاقی در فرع بود و اصل این بود که ما استقلال سیاسی نداشتیم.

وی اظهار داشت: ایران در زمان طاغوت استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نداشت و مسئولان رژیم شاهنشاهی از خود اختیاری نداشتند و دستوراتی که از جای دیگر می‌آمد اجرا می‌کردند.

مشاور عالی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اضافه کرد: شاه بعد از اینکه به خیال خود قدرتمند شد تنها به دنبال راضی کردن اربابان خود بود و در قبال رضایت آنها مردم را از دست داد.

وی با بیان اینکه برخی امروز می‌گویند وضعیت اقتصادی آن موقع بهتر از زمان انقلاب اسلامی افزود: در رژیم گذشته کشور از نظر توسعه علوم، توسعه ساخت و سازهای زیر بنایی و فرهنگی بسیار عقب مانده بود و متاسفانه این واقعیت‌ها به نسل جوان منتقل نشده است.

مداح در ادامه به عدالت در تحصیل اشاره کرد و گفت: در نظام شاهنشاهی توده مردم از تحصیل محروم بودند و به برکت انقلاب اسلامی عدالت در تحصیل ایجاد شده و این موضوع را مستضعفین بهتر می‌دانند و مردم باید قدر امام راحل را بیشتر بدانند.

وی در پایان با اشاره به اینکه راهپیمایی روز 22 بهمن سیلی محکمی به دشمن است، افزود: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم و امیدواریم که فردی شایسته نظام و منطبق با هدایت‌های مقام معظم رهبری و اخلاق اسلامی برای ادامه راه انقلاب اسلامی انتخاب شود.

انتهای پیام/89019/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول