اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رشت:

حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تبلیغات پوچ استکبار را خنثی می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن تبلیغات پوچ دنیای استکبار را خنثی می‌کند.

حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تبلیغات پوچ استکبار را خنثی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه 34 سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته و در روزهای دهه فجر هستیم، اظهار کرد: هرگاه خداوند ظلمی را در جامعه ببیند با صبر و حوصله حکومت آن را از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه خداوند انسان را برای کمال آفریده است، گفت: کسانی که در جامعه ظلم می‌کنند جامعه را از مسیر حرکت به طرف کمال باز می‌دارند.

امام جمعه رشت افزود: خداوند با رهبری امام خمینی (ره) و همت مردم طاغوت را به زباله‌‌دان تاریخ انداخت.

وی با اشاره به اینکه خانواده پلید پهلوی جامعه را به طرفی برده بودند که اگر فردی نماز می‌خواند به سخره گرفته می‌شد، اذعان کرد: اکنون 750 نماز جمعه در سراسر کشور اقامه می‌شود.

قربانی استقلال کشور را دستاورد انقلاب اسلامی نامید و تصریح کرد: مردم‌سالاری دینی بر جامعه حاکم است و برخلاف رژیم گذشته رسانه‌ها اکنون آزادانه مطالب را بیان می‌کنند.

وی پرتاب ماهواره و موجود زنده به فضا را از دستاوردهای مهم علمی کشور در انقلاب اسلامی عنوان کرد.

خطیب جمعه رشت در ادامه به حادثه روز یک شنبه مجلس اشاره کرد و یادآور شد: برخی‌ها در مجلس بد اخلاقی‌هایی انجام دادند و خوراک رسانه‌های خارجی شدند.

وی رفتار رؤسای دولت و مجلس در اتفاق اخیر را شرم‌آور خواند و تصریح کرد: با وجود اینکه مقام معظم رهبری فرموده بودند اگر کسی موجب تفرقه شود خیانت به مردم است، اما برخی‌ها از فرمان ایشان غافل ماندند.

قربانی درباره مذاکره آمریکا با ایران اظهار کرد: چگونه آمریکا ادعای مذاکره‌ دارد در حالی که تحریم جدیدی علیه ایران اعمال کرده است.

وی در ادامه با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، از مردم گیلان خواست در راهپیمایی این روز حضوری گسترده یابند.

به گزارش فارس، پس از این جمله وضعیت مزاجی آیت‌الله قربانی به‌هم خورد و در جایگاه نماز جمعه از حال رفت که بلافاصله پزشکان اورژانس اقدام‌های درمانی را انجام دادند.

استاندار گیلان و برخی از مدیران اجرایی استان در کنار آیت‌الله قربانی حاضر شدند و پس از مداوای پزشکان حال آیت‌الله قربانی اندکی بهبود یافت و ادامه خطبه را از سر گرفت.

قربانی در ادامه سخنان خود اذعان کرد: اکنون دنیا منتظر حضور مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن است و این حضور گسترده تمام تبلیغات پوچ دنیای استکبار را خنثی می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: مردم با جان و مال خود برای انقلاب زحمت کشیدند و تا زمانی که جان در بدن دارند از انقلاب و مقام معظم رهبری حمایت جانانه می‌کنند.

امام جمعه رشت با معرفی آیت‌الله گلپایگانی به عنوان سخنران اصلی روز 22 بهمن جاری در این شهر، خطبه‌اش را پایان داد و ادامه نماز به دلیل نامساعد بودن حال آیت‌الله قربانی به امامت حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امام جمعه موقت رشت اقامه شد.

انتهای پیام/84001/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول