اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متکی در نشست هم‌اندیشی بصیرت انقلابی

دشمن منتظر پاسخ جانانه ملت در 22 بهمن باشد/آمریکا به دنبال مذاکره نیست

خبرگزاری فارس: وزیر سابق امور خارجه گفت: دشمن منتظر پاسخ جانانه ملت در 22 بهمن باشد ضمن اینکه مردم ایران پاسخ اصلی را در خرداد 92 می‌دهند.

دشمن منتظر پاسخ جانانه ملت در 22 بهمن باشد/آمریکا به دنبال مذاکره نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، منوچهر متکی شامگاه پنج شنبه در نشست هم‌اندیشی بصیرت انقلابی در مسجد امام رضا (ع) این شهر با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی هویت جدیدی از ملت ایران به جهانیان عرضه کرد.

وی انقلاب اسلامی را اتفاقی عظیم توصیف کرد و افزود: پاسداشت هر اتفاقی مرور در ابعاد و مؤلفه‌های آن است.

متکی با بیان اینکه انقلاب اسلامی معادله‌های جهانی را تغییر داده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در حوزه اندیشه تاثیرگذاری بسیاری داشته و امروز کانون توجه جهانی شده است.

وزیر سابق امور خارجه خاطر نشان کرد: امام (ره) با وقوع انقلاب اسلامی مفهوم قدرت، مسئولیت و حکم رانی را متحول کرده و در جغرافیای جهانی و انسانی تحول ایجاد شده است.

وی به مقابله آمریکا با انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: آمریکا در مقابل منطق ایران کم آورده و شکست خورده است.

متکی با تاکید بر اینکه آمریکا دیگر نمی‌تواند سیاست‌های دوگانه را اجرا کند، اذعان کرد: الهام‌ بخشی انقلاب اسلامی سبب بیداری اسلامی در منطقه شده است.

وزیر سابق امور خارجه وقوع انقلاب اسلامی را آشکار کننده تناقض در دنیای امروز عنوان کرد و یادآور شد: مکتب، رهبری و مردم ارکان پیروزی انقلاب اسلامی هستند و کار آمدی نظام موجب تداوم این پیروزی می‌شود.

*کار آمدی رمز موفقیت نظام است

وی کار آمدی را رمز موفقیت نظام در داخل کشور نامید و اظهار کرد: استفاده از خرد جمعی لازمه حکم رانی موفق است.

متکی با بیان اینکه در شرایط ویژه کشور حق اشتباه کردن و آزمون و خطا را نداریم، تصریح کرد: با تدبیر، مقاومت و هم‌افزایی می‌توان بر مشکلات غلبه کرد.

*ایجاد اختلاف ابزار فتنه جدید است

وزیر سابق امور خارجه ایجاد اختلاف را ابزار فتنه جدید در انتخابات سال آینده عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری ایجاد آرامش و عدم اختلاف بین مسئولان را مطرح کردند.

وی انتخابات سال آینده را آزاد خواند و بیان کرد: دولت‌ها تعیین کننده نتیجه انتخابات نیستند و مردم نتیجه آن را تعیین می‌کنند.

متکی به القای تنش و درگیری توسط دشمن اشاره کرد و گفت: ورشکسته شدگان سیاسی فتنه سال 88 علیه ملت در خارج از کشور قلم به مزد دشمن شدند.

وزیر سابق امور خارجه با تاکید بر نقش تعیین کننده ولایت در جامعه اسلامی، اظهار کرد: دشمن منتظر پاسخ جانانه ملت در 22 بهمن باشد ضمن اینکه مردم ایران پاسخ اصلی را در خرداد 92 می‌دهند.

*آمریکا به دنبال مذاکره نیست

وی به رابطه با آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: آمریکا درباره مذاکره با ایران دروغ می‌گوید و هنوز به دنبال مذاکره نیست.

متکی اضافه کرد: ملت ایران زیر بار زور نمی‌رود و سیاست مداران باید این صحنه را خوب درک کنند.

وزیر سابق امور خارجه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک نظام کودتایی نیست، بیان کرد: انقلاب اسلامی حاصل خون‌های بسیار است.

وی همچنین مسئولیت در جمهوری اسلامی را مشروط خواند و اظهار کرد: شرط قبول مسئولیت در نظام اسلامی پایبندی به انقلاب و همراهی با رهبری است.

انتهای پیام/84001/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول