اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طلوع فجر / 249

محسن‌زاده: مسئولان باید پیام شهدا را به گوش جان بشنوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه خیرآباد با اشاره به مسائل اخیر گفت: مسئولان باید پیام شهدا را به گوش جان بشنوند.

محسن‌زاده: مسئولان باید پیام شهدا را به گوش جان بشنوند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر محسن‌زاده در نماز جمعه خیرآباد پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به بحث پیرامون مراقبه نفس پرداخت و همگان را به پیروی از این عمل سفارش کرد.

امام جمعه خیرآباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: ما باید پیرامون مراقبه نفس، اصل موضوع را بر جانمان کارگر کنیم و مدام در رسیدن به هدف آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

وی افزود: در ارتباط با این موضوع مهم می‌توان به آیات قرآن تمسک جست.

خطیب نماز جمعه خیرآباد با اشاره به آیاتی از کلام‌الله مجید ادامه داد: خداوند در آیه‌ای از قرآن به یکی از اصحاب پیامبر به نام لقمان اشاره می‌کند و می‌فرمایند «ولَقَد آتَینا لُقمانَ الحِکمهَ» ما به لقمان «حکمت» دادیم یعنی در درگاه ما سیاه و سفید عبد و مالک مطرح نیست، ما به لیاقت‌ها نگاه می‌کنیم و درها را برای لیاقت‌ها و صاحبان لیاقت باز می‌کنیم ولو سیاه یا سفید یا عبد کسی باشد، اما ما می‌دانیم این چهره سیاه چه نور عجیبی در باطن خود مخفی کرده و ما به آن نور عنایت داریم.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسن‌زاده اظهار داشت: در ارتباط با مراقبه نفس لقمان به پسرش گفت «پسرم اگر عمل ولو به اندازه مثقال خردلی ریز باشد یا در درون صخره‌ای مخفی باشد، یا در آسمان باشد، یا در زمین باشد، خدا آن را می‌آورد.»

وی سپس به اعمال و کردار انسان‌ها پرداخت و گفت: معمولاً برای اختفای اعمال یکی از این چهار عامل وجود دارد؛ یا بسیار ریز است، یا درون یک چیز سختی مخفی است، یا در آسمان‌های دور است، یا در دل زمین مخفی است و این عوامل موجب می‌شود که آن چیز برای انسان مخفی بماند، اما برای خدا دور و نزدیک وجود ندارد، آشکار و پنهان ندارد! همه چیز برای او آشکار و هویدا است.

امام جمعه خیرآباد در ارتباط با داستانی اظهار داشت: راوی می‌گوید در مسجد نشسته بودم؛ در نیمه‌های شب دیدم که در مسجد باز شد یک نفر که دستش را به دیوار گرفته بود ناله کنان به مسجد داخل شد خدایا این کیست؟ ناله، ناله معمولی نبود، مثل مادر که جوانی از دست داده است ضجه می‌زد آنقدر این ناله جانسوز بود که دل را می‌سوزاند دیدم این آقا طوری گریه می‌کند که انگار درب و دیوار با او هم ناله هستند.

وی ادامه داد: از ضجه او خواب از چشمانم پرید دقت کردم تا او را بشناسم، دیدم آقا علی‌بن ابیطالب (ع) است گفتم «علی جان شما چرا این جوری ناله می‌کنید؟ شما که امام مومنین هستید، شما چرا ناله می‌کنید؟» انگار حرف‌های من دل علی را آتش زد، به جای اینکه این حرف‌های من علی را آرام‌تر کند، ناله‌ی آقا را زیادتر کرده و فرمودند «آه من قله الزاد و طول الطریق و بعد السفر» آه که سفر تا قیامت طولانی است، سفر بعید است این سفر بعید توشه کم دارم. علی، کسی که آنی، حتی کمتر از آنی از خدا غافل نبود این گونه بود زیرا می‌دانست که خداوند «مراقب» او است.

حجت‌الاسلام محسن‌زاده در خطبه‌های دوم نماز جمعه خیرآباد نیز پس از توصیه همگان به تقوای الهی گفت: مولای متقیان، علی (ع) فرمودند «فَمِن عَلَامَةِ أَحَدِهِم أَنَّکَ تَرَی لَهُ قُوَّةً فِی دِینٍ؛ از نشانه‌های پارسایان این است که در دین داری نیرومندند»، همان گونه که عوامل نیرومندی در دین‌داری فراوان است، موانع آن نیز متعدد است، آن کس که ایمانش ضعیف و متزلزل است، یا به تعبیر روایات ایمانش عاریتی است، یعنی گاهی از آن محروم است، چنین ایمانی نمی‌تواند او را در دینداری نیرومند بگرداند.

امام جمعه خیرآباد اضافه کرد: برخی از افراد ایمانشان ضعیف است و همانند یک مادر که که از بچه‌اش مواظبت می‌کند، باید از ایمانشان مواظبت کنند.

خطیب نماز جمعه خیرآباد یادآورد شد: کسانی که ایمانشان سست و ضعیف است با اندک بهانه‌ای می‌لغزند، به همین جهت است که در اسلام آمده است؛ کسی حق ندارد در جامعه شبه افکنی کند، یا کتاب‌های گمراه کننده (کتب ضاله) را ترویج کند، چون که این امور در سست ایمانان موجب تزلزل و محو ایمانشان می‌شود.

وی ادامه داد‌: کسی که تمام همتش در دنیا خلاصه می‌شود و محبت دنیا تار و پود جانش را تشکیل می‌دهد، دیگر جایی برای خدا و قیامت باقی نمی‌ماند و چنین فردی نمی‌تواند در دین داری نیرومند باشد.

امام جمعه خیرآباد سفارش کرد: بند‌گان خوب خدا باید با نیرومندی در دین، تقوا را در وجودشان نهادینه کنند.

امام جمعه خیرآباد سپس با تبریک به مناسبت دهه مبارک فجر گفت: شهدا، محبوب‌ترین انسان‌ها در میان مردم می‌باشند با استناد به آیات قرآنی شهدا زندگی دنیا را رها کرده و زندگانی عرشی پیدا کرده‌اند از این رو با اهدای جان خود، عرش خدا را خریده‌اند.

وی افزود: شهدا مسیر نجات الهی را به‌صورت کامل می‌پیمودند، شهدا ثروتمندترین انسان‌ها در عالم وجود می‌باشند، راه شهدا که راهی خدایی می‌باشد را باید سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

خطیب نماز جمعه خیرآباد اظهار داشت: مسئولان عزیز پیام شهدا را به گوش جان بشنوند، اسلام خواهی، هدایت الهی، استکبار ستیزی، ساده زیستی، خدمت و احترام به مردم از مهم‌ترین پیام‌های شهدا به مسئولان است.

وی ادامه داد: مسئولان باید به جایگاه و مسئولیت خود با دید امانت و فرصت خدمت‌گذاری بنگرند؛ ولایت‌مداری، اسلام خواهی و خدمت به مردم باید در عمل مسئولان نمایان باشد.

امام جمعه خیرآباد اظهار داشت: مردم عزیز ما اشکال گوناگون تهاجمات دشمنان به ایران اسلامی را تجربه کردند، مردم ایران توانسته‌اند با بصیرت و صبر، تمامی این تهاجمات را دفع کنند، فشارهای اقتصادی در صدر اسلام بر پیامبر هم بوده تنها راه غلبه بر جنگ اقتصادی دشمنان ایران بصیرت و صبر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن‌زاده گفت: مردم امتحان خود را پس داده‌اند و از ابتدا تاکنون با جان خود از انقلاب دفاع کرده‌اند از این رو مسؤلان باید با تمام توان و بر مبنای دانش و علم روز اقتصاد و هدایت‌های مقام معظم رهبری، بکوشید تا فشار اقتصادی بر مردم کنترل شود.

وی افزود: وحدت کلمه، وحدت اسلامی، در کنار هم بودن و صف واحده در مقابل جبهه ضد اسلامی جهان سلطه بودن به عنوان اصول مهم وحدت است، همان طور که مقام معظم رهبری، فرمودند «اگر کسی به دنبال ایجاد تفرقه باشد قطعاً در میدان دشمن بازی خورده است.»

خطیب نماز جمعه خیرآباد گفت:‌ همه بدانند که مردم ایران با هدایت‌های مقام معظم رهبری، هوشمندترین، بیناترین و قوی‌ترین انسان‌ها در تشخیص راه صحیح هستند؛ مردم اهل انحراف، فتنه و کج‌اندیشی و همچنین خودی‌ها را نیز به خوبی می‌شناسند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن‌زاده در پایان اظهار داشت:‌ مردم با هیچ کسی جز مقام معظم رهبری عهد و پیمان نبسته‌اند و جان خود را ضامن عهد و پیمان قرار داده‌اند، مردم این شهر مردمان متدین پیرو مکتب اهل بیت ولایت‌مدار و همراه با مقام معظم رهبری می‌باشند و انشاء‌الله با حضور در راهپیمایی 22 بهمن یک بار دیگر کاخ استکبار را به لرزه در خواهند آورد.

انتهای پیام/2462/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول