اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری:

مسئولان به فرمایش رهبری گوش دهند و برای مردم کار کنند

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: اگر مسئولان به جای دعوا و اختلاف به فرمایشات رهبری گوش دهند و برای کشور و مردم کار کنند، نام آن‌ها در تاریخ ثبت خواهد شد.

مسئولان به فرمایش رهبری گوش دهند و برای مردم کار کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش در جمع مردم همدان در مسجد بنی فاطمه(س) با بیان اینکه وقوع انقلاب اسلامی در 33 سال پیش در طول تاریخ اسلام بعد از حکومت امام علی(ع) بی‌نظیر بوده، اظهار داشت: در تاریخ اسلام قیام‌ها و نهضت‌های زیادی شکل گرفت اما هیچ کدام به نتیجه نرسیدند.

وی افزود: قیام‌ها و نهضت‌هایی توسط ائمه و فرزندان آن‌ها یا شخصیت‌های دیگر برپا شد مثل قیام زید فرزند امام سجاد(ع) اما هیچ کدام به نتیجه مطلوب نرسیدند.

عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار با اشاره به وقایع دوره مشروطیت در ایران، با اشاره به اینکه علما در نهضت مشروطه تلاش کردند نظارت علما بر قوانین عملی شود، تصریح کرد: متأسفانه مشروطه سلطنتی که شیخ فضل‌الله به دنبال آن بود، به حکومتی استبدادی تبدیل شد که حاصل آن حاکمیت رضاخان در کشور بود.

وی اضافه کرد: در نهضت ملی کردن نفت آیت‌الله کاشانی و گروه فدائیان اسلام به رهبری نواب صفوی تلاش‌هایی کردند اما امور در دست مصدق و جبهه ملی بود و آن‌ها تنها به دنبال ملی کردن نفت بودند.

روانبخش اضافه کرد: امام خمینی(ره)  به آیت‌الله کاشانی نامه می‌نویسد و از او می‌خواهد که محور انقلاب را از نفت خارج و محور را اسلام قرار دهند چون مردم برای نفت جان نمی‌دهند اما برای اسلام جان فدا می‌کنند.

وی ادامه داد: انگلستان خسارت‌هایی که در جریان نهضت ملی شدن نفت دیده بود بعد از کودتا جبران کرد و چندین برابر بیشتر از قبل بهره برد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در ادامه با بیان اینکه در پیروزی انقلاب اسلامی سه عامل اصلی وجود داشت، گفت: اولین عامل وجود یک مرجع تقلید شیعه بود که مردم او را برای اجرای احکام اسلامی انتخاب کردند.

وی خاطرنشان کرد: دومین موضوع این است که در طول تاریخ، در این سرزمین رهبری انقلاب توسط یک مرجع تقلید را نداریم جز امام خمینی(ره) که در این انقلاب اسلامی رهبری یک مرجع دینی بر اساس فکر و ایدئولوژی اسلامی و اهل بیت (ع) محقق شد.

روانبخش یادآور شد: سومین عامل بعد از رهبری مرجع تقلید و اصول اسلامی، مردم مسلمان ایران بودند که اکثریت شیعه و طرفدار اهل بیت(ع) هستند و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی را ایفا کردند.

وی با اشاره به اینکه یکی از شعارهای اصلی مردم در تظاهرات علیه رژیم گذشته استقلال، آزادی و حکومت اسلامی بود، بیان داشت: این خواسته مردم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تعیین نوع حکومت جامه عمل پوشید و جمهوری اسلامی شکل گرفت.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری اضافه کرد: در انقلاب اسلامی امام(ره) خواهان اجرای احکام اسلام در جامعه بود و مردم هم این موضوع را از مسئولان می‌خواستند.

وی سپس با بیان اینکه انقلاب یک فرایند است، تصریح کرد: اگر فکر کنیم که همه چیز یک شبه اسلامی می‌شود کاملاً اشتباه است و با توجه به اینکه انقلاب یک جریان است برای تحقق همه اصول انقلاب اسلامی نیاز به کار، تلاش و فعالیت همه جانبه هست.

روانبخش گفت: پیامبر اسلام هم همه اصول را یک شبه در میان مسلمان اجرا نکرد و سال‌ها به طول انجامید تا احکام اسلام همگی محقق شدند و حاکمیت اسلام کاملاً برپا شد.

وی افزود: البته با رحلت پیامبر مکرم اسلام مردم عربستان به فرهنگ قبیله‌ای و جاهلیت خود بازگشتند و در سقیفه وصیت پیامبر را کنار گذاشتند و امیرالمؤمنین را خانه نشین کردند و براساس سیستم قبیله‌ای و فرهنگ جاهلی عمل کردند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: ما نباید انتظار داشته باشیم که امام راحل و مقام معظم رهبری در مدت زمان کوتاهی همه موارد انقلاب اسلامی را به جامعه عرضه کنند.

وی در ادامه به طولانی بودن جریان انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: دشمنان داخلی و خارجی از یک طرف و از طرفی دیگر افراد خائن و نادان داخلی به نظام اسلامی کم ضربه وارد نکردند و منافع شخصی، پست و مقام و پول انسان‌ها را از اهداف دور می‌کند.

روانبخش با بیان اینکه جریان انقلاب رو به جلو است، اظهار داشت: دشمنان به نظام اسلامی از طریق تحریم‌ها فشار می‌آورند تا برای ما تصمیم بگیرند، اما انقلاب اسلامی به دنبال استقلال کشور در همه زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی است.

وی تأکید کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که روزی نمایندگان مجلسش را سفارت انگلیس تعیین می‌کرد اما امروز شاهدیم که به برکت انقلاب اسلامی یک روستایی که پدرش آهنگر است با رأی مردم به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود و یا رئیس جمهوری انتخاب می‌شود که پدرش مستخدم مدرسه بوده است.

عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار ادامه داد: در رژیم گذشته چند هزار مستشار امریکایی در ارتش ایران حضور داشتند که ارتشبد ما در مقابل آن‌ها باید تعظیم می‌کرد و از نظر نظامی کاملاً به امریکا وابسته بودیم.

وی افزود: اگر تجهیزات نظامی نیاز به تعمیر داشت، اجازه نمی‌دادند در ایران تعمیر شود و به امریکا منتقل می‌کردند تا ارتش ما چیزی یاد نگیرد.

روانبخش تصریح کرد: امروز مستشار خارجی نداریم و ایران به برکت انقلاب اسلامی سپاه قدس را به عنوان مستشار صادر می‌کند و به سوریه، لبنان، فلسطین و مصر مشورت می‌دهیم.

وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی پیچیده‌ترین سلاح‌های نظامی را مثل موشک‌های دور برد، هواپیمای جنگنده که چند روز پیش رونمایی شد و از نظر تکنولوژی با جنگنده اف 18 امریکا برابری می‌کند، می‌سازد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری اضافه کرد: متخصصان نظامی روسیه می‌گویند که آن‌ها توان به تور انداختن پهپاد را ندارند اما ایران اسلامی تنها کشور دنیاست که به این تکنولوژی رسیده و امریکا می‌گوید یا ایران در کارخانه ساخت این هواپیما نفوذی دارد و یا اینکه توان به تور انداختن پهپاد را به دست آورده است.

روانبخش افزود: امروز ایران اسلامی بخش بسیار کوچکی از توانایی نظامی خود را به نمایش گذاشته و قسمت اعظم آن همچنان ناشناخته است و اگر رژیم صهیونیستی حرکت اشتباهی انجام دهد بیش از هزار موشک آماده هستند تا به طرف سرزمین‌های اشغالی شلیک شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه اعراب در جنگ شش روزه مقابل اسرائیل شکست خوردند، اظهار داشت: با حمایت‌های نظام اسلامی غزه در جنگ هشت روزه اسرائیل را شکست داد و حماس اعلام کرد که حمایت ایران ما را پیروز کرد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در ادامه به استقلال علمی کشور اشاره کرد و یادآور شد: اگر می‌خواهیم به استقلال اقتصادی دست یابیم راه آن به دست آوردن استقلال علمی است.

وی ادامه داد: امروز برای خرید یک گوشی موبایل 500 دلاری باید 5 بشکه نفت بدهیم اما وقتی در علم پیشرفت کردیم شیرهای نفت را می بندیم و تولیدات علمی را می‌فروشیم و ارزش افزوده وارد می‌کنیم.

روانبخش اضافه کرد: در حال حاضر همه دعواهای غرب با ما سر این موضوع است که رهبری می‌خواهد ما را از این گردنه عبور دهد و هسته‌ای شدن ایران یعنی استقلال علمی، اقتصادی و تولید علومی چون نانو تکنولوژی، لیزر و ماهواره در راستای استقلال علمی است.

وی با بیان اینکه شوروی با داشتن هزاران بمب اتمی از فروپاشی خود نتوانست جلوگیری کند، گفت: ما به دنبال بمب اتم نیستیم، دشمنان از رشد علمی ایران که استقلال اقتصادی را ایجاد خواهد کرد جلوگیری می‌کنند و اگر به رشد علمی کاملاً دست یابیم شعار استقلال محقق می‌شود.

عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار در ادامه به اختلافات مسئولان اشاره کرد و اظهار داشت: اگر مسئولان به جای دعوا و اختلاف به فرمایشات رهبری گوش دهند و برای کشور و مردم کار کنند، نام آن‌ها در تاریخ ثبت خواهد شد.

وی به اصل آزادی در شعارهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: در چارچوب اسلام آنچه که در ایران وجود دارد در کشورهای همسایه نیست و ولنگاری آزادی مورد قبول اسلام نیست.

روانبخش در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله اسلام اشاره کرد و گفت: تا تحقق ارزش‌های اسلامی در جامعه راه زیادی داریم و برای رسیدن به این هدف باید مسئولانی برسر کار باشند که اسلام را باور کنند.

وی اضافه کرد: گاهی اوقات افرادی در نظام اسلامی برسر کار می‌آیند که اسلام را در ظاهر قبول دارند اما باور ندارند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی هشت سال رئیس جمهور بود و در آن دوران اتاق فکر او را در مرکز استراتژیک افرادی چون حسین بشیریه لائیک که در حال حاضر به امریکا فرار کرده تشکیل می‌دادند و شاگرد او سعید حجاریان و سعید سازگارا هستند.

وی ادامه داد: موسوی خوئینی‌ها رئیس آن‌ها در مرکز استراتژیک بود و افراد دیگری از قبیل محسن کدیور که در انگلستان لباس روحانیت را کنار گذاشته، بدون اعتقاد به اسلام حرکت می‌کردند.

روانبخش تصریح کرد: نتیجه دولت هاشمی دولت خاتمی بود که در سال 77 در دانشگاه تهران گفت اگر روزی دین و آزادی در برابر هم قرار گیرند باید دین محدود شود نه آزادی و این تفکر اسلام نیست بلکه ترویج تفکر اومانیسم یعنی انسان‌گرایی است.

وی گفت: دولت نهم در راستای اسلام حرکت می‌کرد اما به یکباره دولت دهم با جریانی انحرافی همراه شد که می‌گوید دوره اسلام گذشته است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در ادامه با بیان اینکه آن‌هایی که در مجلس اختلافات را بروز دادند، با گلایه رهبری از آن‌ها، مصداق خائن هستند، افزود: با افزایش آگاهی مردم و ریزش‌ها و رویش‌ها، نظام اسلامی خالص‌سازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما در سال 84 و 88 نامزد اصلح را انتخاب کردیم، گفت: احمدی‌نژاد خدمات شایسته‌ای را انجام داد و اگر با جریان انحرافی همراه نمی‌شد، امروز مجلس هم همراه او بود، اما این جریان او را به زمین می‌زند.

روانبخش خاطرنشان کرد: امیدواریم در انتخابات آینده فردی پرکار، ساده زیست، باورمند به ارزش‌های اسلامی و تابع ولایت انتخاب شود.

انتهای پیام/89019/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول