اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای برنامه‌ریزی صورت گرفت

تصویب طرح جامع نیر و نمین/ معایب کارشناسی برطرف شده است

خبرگزاری فارس:استاندار اردبیل گفت: بر اساس تصمیم‌گیری اعضای شورای برنامه‌ریزی استان طرح جامع شهر نمین و نیر به تصویب رسید تا بعد از تایید کشوری برای اجرا در اختیار شهرداری قرار گیرد.

تصویب طرح جامع نیر و نمین/ معایب کارشناسی برطرف شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد در جلسه شورای برنامه‌ریزی که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: طرح جامع شهر نمین در 16 جلسه برگزار شده قبلی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و با رفع نواقصات و برخی اقدامات فنی و کارشناسی با تصویب اعضای شورای برنامه‌ریزی استان مصوب شد.

وی به موارد رفع اشکال در طرح جامع شهر نمین اشاره کرد و یادآور شد: در این طرح حریم خط لوله گاز رعایت شده و از افزایش 22 هکتاری اراضی کشاورزی به محدوده شهری با کاربری‌های مسکونی مخالفت شده است و در کنار آن قرار شد 100 هکتار زمین خالصه به تدریج در اختیار دانشگاه محقق اردبیلی قرار گیرد تا به توسعه دانشکده علوم انسانی اقدام شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: ما طرح جامع و تفصیلی شهر نمین را مصوب کردیم تا بر اساس آن توسعه شهر به صورت مطلوب و مناسب مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا در اجرای طرح‌های توسعه‌ای و همچنین رعایت حریم آثار تاریخی و احداث مرکز عرضه صنایع دستی در حاشیه جاده نمین – اردبیل در صورت توافق نهایی اقدام لازم انجام شود.

*جرای کمر‌بندی نیز آسیبی به بولاغلار نمی‌زند

در ادامه این جلسه طرح جامع شهر نیر که در 10 جلسه کارگروه شهرستانی و استانی مورد ارزیابی قرار گرفته بود مطرح شد که در نهایت با نظر اعضای شورای برنامه‌ریزی استان طرح جامع و تفصیلی نیر مصوب شد.

بر اساس اعلام مجری این طرح جامع، شهر نیر بر اساس آخرین سرشماری 5 هزار و 91 نفر جمعیت دارد که کل مساحت شهر نیز 270 هزار هکتار می‌باشد که در طرح جامع پیش‌بینی لازم برای توسعه کاربری مسکونی، محور گردشگری، دفع آب‌های سطحی، احداث کمر‌بندی و برخی الزامات دیگر در نظر گرفته شده است.

در این جلسه فرماندار شهرستان نیر با قدردانی از تهیه‌کنندگان طرح جامع شهر نیر، نگرانی خود را از بابت مشکلات ترافیکی و بار سنگین تردد در داخل شهر مطرح کرد تا به نحو مطلوب زمینه برای احداث کمر‌بندی شهر نیر و کاهش بار ترافیکی داخل شهر به ویژه در ایام حضور گردشگران معایب و مشکلات برطرف شود.

میر فخر‌الدین زاهد بیان داشت: کمربندی نیر در نقطه خوبی طراحی شده است و قطعاً اجرای آن هیچ تداخلی با طرح مصوب بولاغلار ندارد.

استاندار اردبیل نیز با تاکید بر اجرای طرح جامع و تفصیلی شهر نیر به شکل کامل بعد از تصویب نهایی در شورای عالی معماری، ضرورت احداث کمربندی نیر و همچنین افزوده شدن 14 هکتار مناطق مسکونی ویژه را به داخل محدوده ضروری اعلام کرد.

نیکزاد سرانه فضای سبز نیر را 26 متر‌مربع اعلام کرد و گفت: به نظر می‌رسد در این زمینه مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه پنج پرونده کمیسیون تبصره 4 ماده یک و هشت پرونده کمیسیون تبصره 1 ماده یک مطرح شده و مورد تصویب اعضای شورای برنامه‌ریزی قرار گرفت.

انتهای پیام/62001/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول