اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای عالی استان‎ها:

نکات حقوقی در طرح‎های مجامع مشورتی رعایت نمی‎شوند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون حقوقی شورای عالی استان‎ها با اشاره به بررسی سه طرح در جلسات دو روزه اعضای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‎ها در گرگان گفت: نکات حقوقی در این طرح‎ها رعایت نشدند.

نکات حقوقی در طرح‎های مجامع مشورتی رعایت نمی‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، زهرا نورا صبح امروز در بیست و سومین جلسه مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای اسلامی، کلانشهرها و مراکز استان‎ها که در گرگان در حال برگزاری است اظهار داشت: طرح‎های پیشنهادی در این جلسه و جلسه روز گذشته روسای کمیسیون‎ها فرهنگی و اجتماعی شوراها در کمیسیون‎های مختلف از جمله کمیسیون حقوقی شورای عالی بررسی می‎شوند.

وی خاطرنشان کرد: ماده واحده و آئین‎نامه در قالب یک طرح اما جداگانه تدوین می‎شوند، اما در این طرح‎ها ماده واحده و آئین‎نامه با هم تلفیق شده‎اند که مغایر با موارد حقوقی است.

نورا، الزام شهرداری‎ها به تشکیل واحد امور بانوان، الزام شهرداری‎ها به اجرای برنامه اصلاح الگوی مصرف و تشکیل ستاد هماهنگی اصلاح الگوی مصرف، شهر دوستدار سالمند را بخشی از مصوبات شورای عالی استان‎ها ذکر کرد.

وی افزود: طرح‎های دیگری همچون بررسی پیشنهادات اصلاحی و الحاقی در لایحه برنامه پنجم توسعه در خصوص زنان و خانواده، الزام شهرداری به تغییر الگو و کاهش مصرف کیسه‎ها، ظروف و محصولات یکبار مصرف پلاستیکی و جایگزین کردن مواد قابل بازیافت غیرپلاستیکی در تمام مراکز وابسته به شهرداری نیز در دوره سوم فعالیت شورای عالی استان‎ها تصویب شدند.

بیست و سومین جلسه مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‎ها به مدت یک روز با حضور رئیس شورای اسلامی و شهردار گرگان برگزار شد.

همچنین سی‌امین نشست مجمع مشورتی روسای کمیسیون‎های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‎ها روز گذشته با حضور نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان برگزار شد.

لازم به ذکر است نشست سی و دومین مجمع مشورتی روسای کمیسیون‎های فرهنگی و اجتماعی و نشست بیست و سوم بانوان عضو کلانشهرها و مراکز استان‎ها اسفندماه در قم برگزار می‎شود.

انتهای پیام/2307/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول