اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران:

طرح جامع مدیریت رودخانه‌های سیل‌گیر اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: طرح جامع مدیریت رودخانه‌های حادثه‌خیز و سیل‌گیر در سال‌های 91 و 92 اجرایی می‌شود.

طرح جامع مدیریت رودخانه‌های سیل‌گیر اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از عباس‌آباد، صبح امروز با حضور سید رمضان طهماسبی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران و جمعی از اهالی و مسئولان محلی، کلنگ آغاز عملیات اجرایی احداث پروژه دیواره حفاظتی و برید عرضی رودخانه کاظم‌رود در بخش مرکزی عباس‌آباد به طول 4 هزار و 500 متر به زمین زده شد.

سید رمضان طهماسبی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به این‌که در مازندران چهار هزار کیلومتر رودخانه مشابه کاظم‌رود وجود دارد که حفاظت و نظارت بر آن‌ها فقط با 32 نیروی نظارتی انجام می‌شود، افزود: با توجه به کمبود نیرو و بروز مشکلات نظارتی، یقیناً مردم بهترین ناظران و حافظان منابع ملی و به‌ویژه رودخانه‌ها بوده و بی‌شک حضور فعال آنان در صحنه، مهم‌ترین عامل توسعه پایدار در همه عرصه‌ها است.

وی با اشاره به این‌که سرانه مصرف آب شرب هر مازندرانی 200 لیتر در هر شبانه‌روز است، اظهار داشت: مردم مازندران سالانه 300 میلیون مترمکعب آب شرب مصرف می‌کنند که شرکت آب منطقه‌ای استان موظف به تأمین آن است.

طهماسبی از اجرای شش طرح ماندگار سد گلورد، کانال آب چالوس، طرح آبرسانی رامسر، تصفیه‌خانه تنکابن و عباس‌آباد و همچنین آبرسانی به شهرهای الف (ساری، بابل، بابلسر و آمل) با اعتباری معادل 80 میلیارد تومان در مازندران خبر داد و تصریح کرد: طرح جامع مدیریت رودخانه‌های حادثه‌خیز و سیل‌گیر در سال‌های 91 و 92 اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران همچنین اظهار داشت: در مازندران هشت هزار کیلومتر رودخانه، انهار و کانال‌های زهکشی وجود دارد که یک‌هزار و 600 کیلومتر آن با 330 سازه یک کیلومتری تا پایان سال 92 اجرایی می‌شود.

این مسئول از ذخیره‌سازی 200 میلیون مترمکعب آب در پشت سدها و آب‌بندهای مازندران خبر داد و اظهار داشت: سه طرح آبیاری زهکشی در هشت هکتار از اراضی پایین دست سد مرحوم صالحی مازندرانی، نکا و گلورد با اعتبار 100 میلیارد تومان تا پایان سال 93 انجام خواهد شد.

طهماسبی با بیان این‌که در مازندران 26 کارخانه بسته‌بندی آب شرب فعالیت دارند که سالانه حدود 900 هزار لیتر آب شرب تولید می‌کنند، خاطر نشان کرد: طرح و نقشه لازم برای اجرایی شدن یک‌هزار و 600 کیلومتر از چهار هزار کیلومتر طرح کاظم‌رود تهیه شده و برنامه‌هایی که در طول سال برای این رودخانه انجام می‌شود نیز دقیقاً مشخص شده است.

گفتنی است، این طرح به پیشنهاد بخشداری بخش مرکزی عباس‌آباد و به منظور حفظ و حراست از رودخانه کاظم‌رود و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز به شرکت آب منطقه‌ای استان مازندران ارائه شده بود که پس از تصویب به مرحله اجرا درآمد.

انتهای‌پیام/2296/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول