اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار عباس‌آباد:

طرح تفصیلی شهر عباس‌آباد مازندران تهیه می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار عباس‌آباد گفت: به ‌زودی طرح جامع و تفصیلی شهر عباس‌آباد تهیه می‌شود.

طرح تفصیلی شهر عباس‌آباد مازندران تهیه می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از عباس‌آباد، علی اصغر موسی‌پسندی ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت طرح جامع و تفصیلی این شهر با اشاره به اینکه صدور پروانه‌های ساختمانی یکی از منابع اصلی درآمد شهرداری‌ها است، افزود: به‌زودی طرح جامع و تفصیلی شهر عباس‌آباد به پیشنهاد شهرداری و شورای اسلامی شهر و همکاری راه و شهرسازی مازندران تهیه و ارائه می‌شود.

موسی‌پسندی تصریح کرد: در صورت توقف و یا رکود صدور پروانه‌های ساختمانی، پروژه‌های شهرداری‌ها با رکود زیادی روبرو خواهد شد که از مسئولان مربوطه در استان می‌خواهیم که در زمینه تهیه و ارائه طرح جامع و تفصیلی شهر عباس‌آباد که شامل افزایش محدوده و حریم شهری باشد، تسریع کنند.

شهردار مرکزی شهرستان عباس‌آباد همچنین اظهار داشت: طرح هادی که حدود نیم قرن پیش تهیه و پروانه‌های ساختمانی در تمام این سال‌ها بر اساس آن صادر می‌شد، مشکلات عدیده‌ای همچون رکود ساخت و ساز، کمبود محدوده شهری و... را به دنبال داشت که در نهایت این امر موجب کاهش درآمد شهرداری و پیامدهای آن می‌شود.

وی اذعان داشت: شهر عباس‌آباد علاوه بر داشتن جمعیت ثابت، دارای جمعیت شناور بسیار زیادی در ماه‌های مختلف سال به ویژه در ایام تعطیلات و حتی غیر تعطیلات است.

شهردار عباس‌آباد در پایان با بیان اینکه بیشترین منابع درآمدی شهر از محل صدور پروانه ساختمانی است، تأکید کرد: شایسته است مسئولان راه و شهرسازی نسبت به افزایش محدوده قانونی شهر از 460 هکتار به 960 هکتار اقدام کنند زیرا با توجه به وضعیت موجود، نه تنها مشکلی حل نمی‌شود بلکه مردم سرگردان‌تر خواهند شد.

شهر عباس‌آباد در حال حاضر با 12 هزار نفر جمعیت ثابت شهری، در حال حاضر دارای 460 هکتار وسعت حریم و محدوده قانونی شهر است که در صورت تهیه، تدوین و ارائه طرح توسعه و عمران(جامع) جدید، این مقدار به حدود یک‌هزار هزار هکتار افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/2296/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول