اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کارگروه تخصصی اطفای حریق کشور خبر داد

ابلاغ طرح جامع اطفای حریق در عرصه‎های منابع طبیعی به استان‎ها

خبرگزاری فارس: رئیس کارگروه تخصصی اطفای حریق کشور گفت: طرح جامع پیشگیری مقابله و اطفای حریق در عرصه‎های منابع طبیعی کشور از سوی سازمان مدیریت بحران کشور به تمام استان‎های سطح کشور ابلاغ شد.

ابلاغ طرح جامع اطفای حریق در عرصه‎های منابع طبیعی به استان‎ها

قاسم سمیعی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در این طرح وظایف دستگاه‎های اجرایی و عضو کارگروه تخصصی اطفای حریق استان‎ها برای پیشگیری و مقابله با حریق جنگل و منابع طبیعی در سطح کشور مشخص شده است.

به گفته وی این طرح به همت کارگروه کشوری اطفای حریق مرکب از سازمان مدیریت بحران کشور، سازمان جنگل‎ها و مراتع و سازمان حفاظت محیط زیست کشور و ادارات کل مدیریت بحران استان‎هایی که عضو این کارگروه تخصصی هستند تهیه و تنظیم شده است.

رئیس کارگروه تخصصی اطفای حریق کشور تصریح کرد: این طرح به دنبال برنامه‎ریزی برای جلوگیری و کاهش اثرات خسارات ناشی از حریق در جنگل‎ها و منابع طبیعی کشور و حفظ و صیانت از آثار و ذخایر منابع ملی است.

کاهش حریق جنگل‎ها طی سال‎های اخیر

وی با اشاره به کاهش حریق جنگل‎ها طی سال‎های اخیر تصریح کرد: در کاهش حریق علاوه بر عوامل طبیعی برنامه‎های پیشگیری، آموزش و تجهیز نیروهای منابع طبیعی استان و حضور به موقع  آنان در زمان بروز هر حریق موثر بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به نقش مردم در پیشگیری و مقابله با حریق در عرصه منابع طبیعی ادامه داد: طی سال‎های اخیر آموزش مردمان ساکن در حواشی جنگل‎های استان از برنامه‎های مهم دستگاه‎های ذی‌ربط بوده است.

سمیعی یادآور شد: در این مدت گزارشات به موقع مردمی و اطلاع‎رسانی سریع آنان به مرکز اطلاعات منابع طبیعی موجب شد تا از بروز حریق‎های گسترده جلوگیری شده و در همان لحظات اولیه آتش‎سوزی‎ها مهار شود.

تاکید بر نقش رسانه‎ها به ویژه صدا وسیما در کاهش آتش‎سوزی جنگل‎ها

وی با تاکید بر نقش رسانه‎ها به ویژه صدا وسیما در کاهش آتش‎سوزی جنگل‎ها خاطرنشان کرد: آموزش فراگیر مردم در تمامی حوادث مرتبط با بلایای طبیعی به ویژه این عرصه با همت همه رسانه‎های جمعی به ویژه صدا و سیما میسر است.

این مسئول تصریح کرد: موضوع حفاظت از منابع طبیعی تنها وظیفه یک دستگاه خاص نیست بلکه علاوه بر دستگاه‎های اجرایی همه مردم باید این موضوع را جدی گرفته و در حفظ و صیانت از این سرمایه ملی برای نسل‎های بعد کوشا باشند.

برگزاری کارگروه تخصصی اطفای حریق کشور در گیلان

رئیس کارگروه تخصصی اطفای حریق کشور با اشاره به برگزاری جلسه قریب‎الوقوع این کارگروه متذکر شد: در اوایل بهمن ماه سال جاری این کارگروه تخصصی در گیلان برگزار می‎شود.

سمیعی ابراز امیدواری کرد جلسات این کارگروه بتواند نقش موثری در برنامه‎ریزی و سیاست‌گذاری برای حفظ و صیانت جنگل‎ها و منابع طبیعی از حریق‎های ویرانگر ایفا کند.

انتهای پیام/2307/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول