اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی استاندار خراسان‌رضوی:

طرح ملی «سفر مهر» بسترساز زیارت قشرهای مختلف جامعه است

خبرگزاری فارس: مشاور عالی استاندار خراسان‌رضوی گفت: با اجرای طرح ملی «سفر مهر» امکان زیارت برای قشرهای مختلف جامعه فراهم می‌شود.

طرح ملی «سفر مهر» بسترساز زیارت قشرهای مختلف جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدمهدی اعلایی صبح امروز در جمع زائران «طرح ملی سفر مهر» در حرم مطهر رضوی، اظهار داشت: شما همزمان با ماه ربیع‌الاول و در قالب یکی دیگر از طرح‌های عدالت محور دولت یعنی «طرح ملی سفر مهر»، به قطعه‌ای از بهشت، مشهدالرضا دعوت شده‌اید.

وی ادامه داد: آغاز طرح ملی سفر مهر در ماه‌های آخر دولت دهم، اثبات می‌کند که در دیدگاه خدمت محور دولت، لحظه اول و آخر فرق ندارد و نیازهای جامعه به ترتیب اولویت در طرح‌های مهرورزانه دولت تا دقیقه آخر دنبال می‌شود.

اعلایی تاکید کرد: اجرای طرح ملی سفر مهر که بر اساس آن امکان زیارت برای قشرهای مختلف جامعه فراهم می‌شود، اقدامی تحسین برانگیز از سوی دولت خدمتگزار است.

اعلایی عنوان کرد: نگاه دولت بر این است که امکانات و فرصت‌ها، باید عادلانه توزیع شود و همه امکان بهره‌برداری از فرصت‌های برابر را داشته باشند.

وی طرح‌هایی همچون مسکن مهر، کشاورزی مهر، هدفمندی یارانه‌ها و طرح «سفر مهر» را نشانه‌هایی از تسری این نگاه، در بدنه اجرایی کشور دانست.

مشاور عالی استاندار خراسان‌رضوی گفت: مضجع شریف رضوی عظیم‌ترین ظرفیت فرهنگی، مذهبی کشور است و در این ارتباط به برکت وجود مرقد مطهر این امام همام، سالانه شاهد حضور حدود 30 میلیون زائر در شهر مشهد هستیم.

وی از دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا تمامی امکانات خود را برای هر چه بهتر اجرا شدن این طرح به کار گیرند.

مدیرکل حوزه استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: بر این اساس مسئولان دستگاه‌های اجرایی به عنوان خادمان زائران، تامین زیرساخت‌های زیارت و برنامه‌ریزی برای تسهیل سفر آنان را باید در دستور کار خود قرار دهند.

مشاور عالی استاندار خراسان رضوی همچنین ایجاد امکانات برای استفاده مطلوب زائران از فرصت حضور در مشهد مقدس را توفیقی برای مسئولان از جانب خداوند عنوان کرد.

اعلایی گفت: علاوه بر توجه به موضوع زیارت، باید در جهت ارتقای سطح معرفتی زائران به علی بن موسی‌الرضا(ع)، نهادینه شدن فرهنگ رضوی در جامعه و به ویژه در میان نسل جوان، برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/70005/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول