اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه زنجان:‌

دانشگاه زنجان جزو 10 دانشگاه برتر خیّرساز کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه زنجان گفت: دانشگاه زنجان جزو 10 دانشگاه برتر خیّرساز کشور است.

دانشگاه زنجان جزو 10 دانشگاه برتر خیّرساز کشور است

محسن افشارچی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: تاسیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز از سوی وزارت علوم در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه خوابگاه نیمه‌کاره مرحوم حسن نجفی از فعالیت‌های این خیّر زنجانی در دانشگاه زنجان است، افزود: مابقی این پروژه از سوی دانشگاه احداث می‌شود.

رئیس دانشگاه زنجان از اهدای 120 میلیون تومان برای احداث خوابگاه دانشجویی در دانشگاه زنجان خبر داد و افزود: با وجود فعالیت‌های اندکی که در این زمینه انجام شده است، دانشگاه زنجان جزو 10 دانشگاه برتر خیّرساز کشور است.

وی با اشاره به اینکه یک خیّر زنجانی ماهانه 70 هزار تومان برای 120 دانشجوی دانشگاه واریز می‌کند، افزود: دانشگاه زنجان دست خیّرین را برای احداث خوابگاه و تجهیز آزمایشگاه‌های مختلف می‌فشارد.

افشارچی با بیان اینکه فعالیت‌های مطلوبی در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه زنجان انجام شده است، خاطرنشان کرد: افزایش تعداد دانشجویان دانشگاه از 11 هزار نفر به 16 هزار نفر از برنامه‌های دانشگاه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 330 عضو هیئت علمی در دانشگاه زنجان افزود: در چند سال آینده این تعداد به 500 نفر افزایش می‌یابد.

*دوره دکتری، دانشجو را یک گام در مرز علم جلوتر می‌برد

رئیس دانشگاه زنجان افزایش دوره‌های دکتری را از برنامه‌های دانشگاه برشمرد و گفت: در دوره دکتری دانشجو یک گام در مرز علم جلوتر گام بر می‌دارد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که دانشجو تولید علم نکند، ارتباط بین صنعت و دانشگاه محقق نمی‌شود، یادآور شد: در حال حاضر باید دانشجو با تولید علم مشکلی از مشکلات جامعه را حل کند.

افشارچی معضل چند سال گذشته دانشگاه زنجان را نداشتن خوابگاه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر با احداث دو خوابگاه دانشجویی با یک‌هزار و 500 دانشجو، ظرفیت جدیدی در این زمینه در دانشگاه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این خوابگاه‌ها بسیاری از مشکلات دانشگاه حل شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 400 دانشجوی پسر و 500 دانشجوی دختر در خارج از دانشگاه در خوابگاه زندگی می‌کنند.

*افزایش کیفیت برنامه‌های رفاهی دانشگاه زنجان

افشارچی با اشاره به افزایش کیفیت برنامه‌های رفاهی دانشگاه زنجان افزود: احداث سوله ورزشی از اقدامات انجام شده در این زمینه است.

وی با بیان اینکه احداث استخر دانشگاه از برنامه‌های آتی محسوب می‌شود، افزود: در صورت اختصاص اعتبار لازم این استخر به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه زنجان از توسعه فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه زنجان خبر داد و افزود: ارائه مقاله در مجلات داخلی و خارجی از افتخارات این دانشگاه است.

وی با اشاره به انعقاد قراردادهای مختلف پژوهشی با مراکز صنعتی و دفاعی کشور خاطرنشان کرد: مبالغ این قراردادها قابل توجه است.

افشارچی ساخت هواپیمای قاهر را از افتخارات نظام اسلامی برشمرد و گفت: ساخت این هواپیما از اتفاقات نادر و مایه سربلندی کشور است.

وی از تجهیز آزمایشگاه‌های این دانشگاه با اعتبار 7 میلیارد ریال خبر داد و یادآور شد: در زمینه تجهیز آزمایشگاه‌ها نیز اقدامات مطلوبی انجام شده است.

*راه‌اندازی دبیرخانه ارتباط دانشگاه زنجان با والدین دانشجویان

رئیس دانشگاه زنجان با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه ارتباط دانشگاه با والدین دانشجویان تصریح کرد: برنامه‌های بازدید از دانشگاه برای والدین دانشجویان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مرکز مشاوره دانشگاه در حال حاضر از مراکز برتر کشور محسوب می‌شود، افزود: در هر دانشکده یک مرکز مشاوره راه‌اندازی شده است.

*ارائه مشاوره‌های حقوقی در دانشگاه زنجان

افشارچی از ارائه مشاوره‌های حقوقی در دانشگاه زنجان خبر داد و گفت: مشاوره از اهمیت ویژه‌ای در دانشگاه برخوردار است.

وی توسعه ورزش را فرهنگی‌ترین فعالیت در حوزه دانشگاه برشمرد و گفت: در این زمینه اقدامات لازم در دانشگاه انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه زنجان فعالیت‌های صندوق رفاه را راه‌حل مناسبی برای حل مشکلات دانشجویان عنوان کرد و یادآور شد: این صندوق منبع خیر و برکات خوبی در دانشگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه افزایش دانشکده‌های دانشگاه از برنامه‌های آتی محسوب می‌شود، افزود: بر مبنای گروه‌های آموزشی، تعداد دانشکده‌ها افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/73003/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول