اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفتمین روز از دهه فجر

دو پروژه عمرانی دانشگاه کاشان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: دو پروژه عمرانی آموزشی و ورزشی خیرساز دانشگاه کاشان با حضور معاون اداری مالی و توسعه منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری در هفتمین روز از دهه فجر طی مراسمی به بهره‌برداری رسید.

دو پروژه عمرانی دانشگاه کاشان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس کاشان، مدیر عامل ستاد توسعه دانشگاه کاشان در این مراسم با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: ساختمان تحصیلات تکمیلی مرحوم پروفسور رضا ارشدی و سالن ورزشی پردیس خواهران دانشگاه کاشان از جمله این دو پروژه است که با مشارکت اعتبارات دانشگاه و خیرین کاشانی احداث شده است.

علی‌محمد الماسی افزود: ساختمان تحصیلات تکمیلی مرحوم پروفسور رضا ارشدی با اعتبار 15 میلیارد ریال در زیر بنای دو هزار و 500 متر مربع در سه طبقه و 30 واحد آزمایشگاهی، کلاس و مجموعه اداری احداث شده است.

وی افزود: سالن ورزشی پردیس خواهران دانشگاه کاشان نیز به همت خیر ورزش‌یار حاج حسین لاجوردی با اعتبار هفت میلیارد ریال در زیر بنای دو هزار و 500 متر مربع ساخته شده است.

معاون اداری مالی و توسعه منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری در ادامه این مراسم با تقدیر از مشارکت و مساعدت خیرین کاشانی در اجرای پروژه‌های عمرانی دانشگاه کاشان بیان داشت: خدمات ارزنده و حمایت‌های مالی خیرین کاشانی زمینه پیشرفت و تعالی جهشی دانشگاه کاشان را فراهم کرده و آن را از دیگر دانشگاه های عادی کشور متمایز کرده است.

علی اکبر مَتکان افزود: دانشگاه کاشان به واسطه همکاری و تعامل مطلوب خیران این شهرستان از دیگر دانشگاه‌های کشور با وجود قدمت طولانی برجسته شده و در حال ارتقا از رتبه دو به یک است.

وی با تأکید بر تأسیس و تدریس 80 رشته تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه کاشان عنوان کرد: این دانشگاه گرچه امکانات دانشگاه‌های استانی را ندارد اما به واسطه پتانسیل‌های متعدد به ویژه فعالیت خیرین کاشانی پیشرفت‌های یک دانشگاه استانی را به منصه ظهور رسانده است.

به گفته وی، دانشگاه کاشان با پیشرفت و تکامل مراحل آموزشی و حضور خیرین برجسته و فعال وارد مرحله تحقیقاتی شده است و در آینده‌ای نزدیک می‌تواند رتبه‌های برتر دانشگاهی کشور را کسب کند.

خیر ورزش‌یار سالن ورزشی پردیس خواهران دانشگاه کاشان نیز در پایان این مراسم تأمین امکانات تحصیل، کار و ورزش برای جوانان به عنوان سرمایه انسانی و آینده‌سازان کشور در حوزه آموزش عالی را ضروری دانست و گفت: به برکت انقلاب اسلامی و در سال‌های اخیر مشارکت و حمایت خیرین ورزشگاه‌ساز و ورزش‌یار در مراکز آموزشی گسترش یافته و زمینه رشد، پیشرفت، شادابی و سلامت قشر تحصیل کرده را فراهم کرده است.

حاج حسین لاجوردی با اشاره به دو حدیث از پیامبر اکرم(ص) افزود: پرداختن به امور ورزشی و ایجاد فضای مناسب برای اجرای برنامه‌های تفریحی سالم موجب شادابی، نشاط و سلامت جسمی و روحی افراد جامعه است.

انتهای پیام/2406/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول