اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طلوع فجر / 235

دیدار هیئت رئیسه دانشگاه آزاد ورامین ـ پیشوا با آیت‌الله محمودی

خبرگزاری فارس: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا با آیت‌الله محمودی گلپایگانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار هیئت رئیسه دانشگاه آزاد ورامین ـ پیشوا با آیت‌الله محمودی

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران،  همزمان با هشتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر با عنوان «انقلاب اسلامی،ایثار و شهادت» اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا با آیت‌الله محمودی گلپایگانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله محمودی در این دیدار اظهار داشت: از بدو تولد انسان تا مرگ لحظه به لحظه زندگی انسان در سعادت و یا شقاوت دنیا و آخرت انسان موثر است، هم راه سعادت باز است و هم راه شقاوت، انسان با فطرت پاک و فطرت توحیدی پا به عرصه زندگی می‌گذارد، در این مرحله تربیت پدر و مادر بسیار تاثیرگذار است بنابراین باید به گونه‌ای عمل شود که روحیه فطرت انسان حفظ شود.

وی مرحله بعدی تربیت شخصیت انسان را حضور در جامعه دانست و افزود: اگر مدارس و دانشگاه‌های ما به اخلاقیات اهمیت دهند و معلم دلسوز باشد تربیت دانش‌آموز در جهت مثبت قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر سه مرحله قبل از تولد، تربیت خانوادگی و حضور در اجتماع با رعایت موارد اخلاقی و شرعی صورت پذیرد به طور قطع آن فرد سعادتمند خواهد شد، لکن چنانچه به تربیت در این مقاطع بی‌توجهی شود فطرت توحیدی فرد منحرف خواهد شد.

 نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با بیان اینکه مدارس، مراکز دانشگاهی و تربیتی ما در دوران طاغوت اوضاع خوبی نداشتند، زمینه فساد عقائد در آن دوران فراهم بود، به قیام مردم علیه رژیم طاغوت اشاره کرد و گفت: ملت برای دفاع از دین خود و برای رهایی از ظلم قیام کردند و سرانجام این قیام به ثمر رسید و انقلاب پیروز شد.

وی با اشاره به گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: در کل عملکرد نظام و انقلاب بسیار خوب بوده است، البته می‌توانستیم بهتر هم باشیم، مشکلات امروز ما کم نیست و همه هم در این مشکلات مسئولیم.

وی به اوضاع فرهنگی دانشگاه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: حیف است فرزندان و آینده سازان این مملکت که با فطرت توحید متولد شدند و در جامعه و خانواده اسلامی تربیت گردیدند زمانی که پا به دانشگاه‌ها می‌گذارند بر اثر اختلاط جنسی و برخی اوضاع نابسامان خدای ناکرده زمینه انحراف آنها فراهم شود.

وی ادامه داد: خداوند با انقلاب اسلامی بر مامنت گذاشته است، امروز بهترین فرصت است که با تفکیک جنسیتی زمینه مصونیت اخلاقی فرزندانمان را فراهم کنیم و باقیات صالحات برای خود باقی بگذاریم، خداوند هم اجر و پاداش خواهد داد.

امام جمعه ورامین تصریح کرد: با این کار نهالی را غرص می‌کنید که ساعت به ساعت رشد خواهد کرد و آیندگان از میوه و سایه آن در آینده بهره‌مند می‌گردند، با این اقدام سنت حسنه‌ای در مرکز دانشگاهی خود پایه گذاری می‌کنید، همه ما مدیون خون شهدایی هستیم که با نیت پاک و عاشقانه، خود را فدای انقلاب اسلامی کردند.

گفتنی است در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین رئیس شورای اسلامی شهرستان ورامین و از مسئولان دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا گزارشی از اوضاع فرهنگی دانشگاه ارائه کرد.

حسینعلی شیبانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا نیز با اشاره به افتتاح مسجد دانشگاه آزاد در ایام دهه مبارک فجر خطاب به آیت الله محمودی گفت: دانشگاه هم رسالت علمی دارد و هم فرهنگی و اولویت اصلی ما امور فرهنگی است.

وی افزود: در این واحد دانشگاهی تمرکز خود را روی مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا گذاشته‌ایم و در بخش عمرانی هم هدف ما اتمام پروژه‌های نیمه تمام است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا سپس از راه‌اندازی کمیته عفاف و حجاب در قالب شورای فرهنگی در این واحد دانشگاهی خبر داد و افزود: دانشجویان از اجرای طرح تذکر لسانی در دانشگاه که مصوب کمیته عفاف و حجاب بوده است استقبال کرده اند و این طرح با موفقیت مواجه شده است.

انتهای پیام/2462/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول