اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علم و صنعت خبر داد

جذب هیئت علمی بومی در دانشگاه علم و صنعت

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران از جذب هیئت علمی بومی در دانشگاه علم و صنعت ایران خبر داد.

جذب هیئت علمی بومی در دانشگاه علم و صنعت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، محمدسعید جبل عاملی بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح ساختمان جدید واحد نور دانشگاه علم و صنعت بیان داشت: با تدبیر بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری و همراهی ملت، انقلاب اسلامی همه دشواری‌ها را پشت ‌سر گذاشته و به سرعت از مرزها عبور کرد و دنیا را تحت تاثیر قرار داده است.

وی علم و فناوری را از عمده‌ترین دستاوردهای انقلاب نام برد و افزود: کشور ما وارد عرصه پیشرفت در علم و فناوری شده است، به ویژه در چهار سال اخیر دور تازه و نوینی در علم و فناوری بوجود آورد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران، بهره‌مندی از تجارب علمی را در توسعه دانشگاه‌ها ضروری دانست و ابراز داشت: اگر یک واحد دانشگاهی امروز در نور تاسیس و فعال می‌شود باید بر بستر تجارب ارزشمند قبلی توسعه پیدا کند و نباید مانند واحدهای قبل دوباره تجربه شود.

جبل عاملی تصریح کرد: فضا برای فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی جدید فراهم شده و این واحد دانشگاهی باید به‌دنبال شناسایی سوژه‌های جدید برود و با یک سند راهبردی جدی، محتوایی و عمیق گام‌های اساسی بردارد.

وی با اشاره به اینکه باید در توسعه زیرساخت و توسعه محتوای آموزشی و پژوهشی کار شود، گفت: ما کمک می‌کنیم و قطعا وزارت علوم نیز حامی است تا این اتفاق بیفتد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران کشف زمینه‌های جدید برای فعالیت‌های آموزشی را اولین اولویت این واحد عنوان کرد و افزود: با توجه به ظرفیت و حمایت‌ها، صرف ماموریت آموزشی کافی نیست و باید برای این واحد حتما ماموریت پژوهشی تعریف شود و زمینه‌های تحقیقاتی نرم در اولویت قرار گیرد، سوژه‌های بسیار گسترده به‌ویژه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که مورد تاکید رهبری است.

جبل عاملی جذب هیئت علمی بومی با ایجاد جاذبه و دل ‌نبستن به منابع دولتی را از دیگر ماموریت‌های این واحد ذکر کرد و گفت: حضور دو معاون وزیر نویدی است که در بودجه آینده از منابع دولتی حداکثر استفاده را ببریم اما نباید به منابع دولتی دل ببندیم بلکه تلاش کنیم از منابع محلی غیردولتی به‌طور قانونمند برای توسعه علمی منطقه و این واحد بهره‌مند شویم.

مسئول ارشد دانشگاه علم و صنعت ایران در ادامه اذعان داشت: ما این واحد را یک واحد اقماری نمی‌دانیم بلکه این مجموعه را یک پردیس مستقل می‌دانیم و به‌عنوان یک دانشگاه معین برای همکاری وارد میدان شدیم و امیدواریم ثمربخش باشد.

وی با اشاره به اینکه پردیس دانشگاهی و پردیس الکترونیکی را در اختیار این واحد گذاشتیم، تصریح کرد: این منطقه ظرفیت پاسخ به نیازهای ملی را دارد و در دورنمای آن در حوزه بین‌الملل و مهندسی پیشرفت خوبی را می‌بینم.

انتهای پیام/86023/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول