اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه زنجان خبر داد

افزایش پذیرش دوره‌های دکترا در دانشگاه زنجان/ توجه به رشته‌های مهندسی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه زنجان ‌از افزایش پذیرش دوره‌های دکتری در دانشگاه زنجان خبر داد و گفت: تا زمانی که دانشجوی علمی در کشور تربیت نشود، ارتباط صنعت و دانشگاه محقق نمی‌شود.

افزایش پذیرش دوره‌های دکترا در دانشگاه زنجان/ توجه به رشته‌های مهندسی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال‌جاری اقدامات مهمی در حوزه آموزش و پژوهش در دانشگاه زنجان انجام شده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از دو خوابگاه دانشجویی تصریح کرد: 12 هزار مترمربع تا ابتدای مهر ماه سال آینده به فضای آموزشی دانشگاه زنجان اضافه می‌شود.

رئیس دانشگاه زنجان جوهره یک مجموعه آموزشی را توجه به آموزش و پژوهش عنوان کرد و گفت: باید در دو زمینه نیز اقدامات لازم برای توسعه دانشگاه انجام شود.

وی با بیان اینکه نسبت دانشجو به استان یکی از ارزیابی‌های آموزشی دانشگاه‌ها محسوب می‌شود، افزود:‌ دانشگاه زنجان با توجه ویژه به این امر، در جذب اساتید و هیئت علمی گام‌های مطلوبی را برداشته است.

*افزایش دانشجویان دانشگاه زنجان به 16 هزار نفر

افشارچی تعداد دانشجویان این دانشگاه را 11 هزار نفر عنوان کرد و افزود: با اقدامات انجام شده این میزان به 16 هزار دانشجو می‌رسد.

وی با بیان اینکه 70 درصد دانشجویان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی جذب می‌شوند، خاطرنشان کرد: افزایش کمی و کیفی از برنامه‌های دانشگاه است.

رئیس دانشگاه زنجان از جذب 115 عضو هیئت علمی در این دانشگاه خبر داد و افزود: 113 نفر از اعضای هیئت علمی بورسیه هستند.

وی با بیان اینکه وجود 210 عضو هیئت علمی در دانشگاه نشان از بالندگی این دانشگاه دارد، افزود: ‌وجود اعضای علمی کارآمد موجب افزایش کیفیت آموزشی و پژوهشی می‌شود.

*افزایش سرعت جذب هیئت علمی دانشگاه زنجان

افشارچی از افزایش سرعت جذب هیئت علمی دانشگاه خبر داد و افزود:‌ تا پنج سال آینده 600 عضو هیئت علمی به مجموعه دانشگاه اضافه می‌شود.

وی از افزایش پذیرش دوره‌های دکتری در دانشگاه زنجان خبر داد و افزود: تا زمانی که دانشجوی علمی در کشور تربیت نشود، ارتباط صنعت و دانشگاه محقق نمی‌شود.

رئیس دانشگاه زنجان با اشاره به جذب دانشجو در رشته‌های حقوق، مدیریت و علوم اجتماعی در دانشگاه زنجان خاطرنشان کرد: رشته‌های مهندسی نیز در دانشگاه مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی از اختصاص 7 میلیارد ریال برای تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه زنجان خبر داد و افزود: تجهیز آزمایشگاه‌ها از برنامه‌های دانشگاه است.

افشارچی با اشاره به تاسیس مجموعه خیرین دانشگاه‌ساز تصریح کرد: دانشگاه زنجان دست یاری به سوی خیرین دراز می‌کند.

انتهای پیام/73003/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول