اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی وزیر علوم خبر داد

پیگیری پروژه خودروی ملی و قطار پرسرعت در دانشگاه علم و صنعت

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از هدفمند شدن پژوهش در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: پروژه‌های تحقیقاتی خودروی ملی، سیستم‌های عصبی، قطار پرسرعت و چند پروژه دیگر در دانشگاه علم و صنعت پیگیری می‌شود.

پیگیری پروژه خودروی ملی و قطار پرسرعت در دانشگاه علم و صنعت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، محمد مهدی‌نژاد نوری شامگاه پنجشنبه در آیین افتتاح ساختمان جدید دانشگاه علم و صنعت واحد نور اذعان داشت: الان جنگ، جنگ اقتصادی است. خود اروپا و غرب به شدت مشکل اقتصادی دارند، ما به‌دنبال ریاضت اقتصادی نیستیم اما غرب به‌دنبال ریاضت اقتصادی است.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس حضور مردمی مشکل را حل کرد امروز هم مردم خود مشکل را حل می‌کنند.

مهدی‌نژاد رمز پیروزی و تداوم انقلاب را مکتب، وحدت و رهبری عنوان کرد و تصریح داشت: ولایت و رهبری عنایت خداوند به ملت ما است.

این مسئول ابراز داشت: ما باید در همه عرصه‌ها مبارزه کنیم. مبارزه در علم و فناوری، زیرا علم ابزار سلطه و قدرت برای غرب و ابزار پیشرفت و عدالت برای ما است، انقلاب ما انقلابی فرهنگی مبتنی بر تعالی انسان‌ها است و جمهوری اسلامی امروز از لحاظ علم قدرت اول منطقه است.

معاون پژوهشی وزیر علوم از هدفمند شدن پژوهش در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: پروژه‌های خودروی ملی، سیستم‌های عصبی، قطار پرسرعت و چند پروژه دیگر در همین دانشگاه علم و صنعت پیگیری و فعال است که دانش کامل کشور خودمان است و در بحث پزشکی بیمار قطع نخاعی از بستر نجات پیدا می‌کند و می‌تواند حرکت کند.

وی در ادامه بر کیفی‌سازی دانشگاه واحد نور تاکید کرد و افزود: این واحد باید پژوهش‌محور باشد و برای افزایش حجم و وزن کار تلاش کند.

مهدی‌نژاد تصریح کرد: باید نیاز بازار و نیاز منطقه را دید و رشته‌هایی مانند طراحی نانو الکترونیک، مهندسی دریایی و طراحی شناورهای دریایی، توسعه مواد سبز به‌جای مواد پلیمری، معماری و شهرسازی اسلامی – منطقه‌ای، تحقیقات فضایی که در سفر رئیس جمهور هم تصویب شده در این واحد فعال شود و از رشته‌های سنتی و مرسوم پرهیز شود.

انتهای پیام/86023/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول