اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه هنر شیراز مطرح کرد

دانشگاه هنر فرصتی برای اشتغال‌زایی در فارس

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه هنر شیراز تاسیس این دانشگاه را فرصتی برای اشتغال‌زایی در استان فارس دانست.

دانشگاه هنر فرصتی برای اشتغال‌زایی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز علیرضا عسکری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فارس خاستگاه فرهنگ و مکاتب هنری است و تاسیس دانشگاه هنر در این استان باعث بازشناسی بسیاری از هنرهای ما می‌شود و بدین وسیله هنرها از کارگاه‌های تجربی به دانشگاه وارد می‌شوند.

وی افزود: راه‌اندازی دانشگاه هنر باعث می‌شود که موضوعات هنری به شکل مناسب مدیریت شوند و زمینه لازم برای خدمت به فرهنگ و نیز اشتغال‌زایی گسترده در این استان فراهم شود.

رئیس دانشگاه هنر شیراز ابراز داشت: رویکرد اصلی دانشگاه هنر شیراز، بومی کردن هنر‌های فارس به صورت آکادمیک است که تاکنون 150 زمینه هنری در بیش از 80 کارگاه تجربی این استان در این زمینه شناسایی شده‌اند.

عسکری بیان کرد: در سال 1388 با تصویب هیئت دولت تصمیمات لازم برای راه‌اندازی دانشگاه هنر شیراز گرفته شده که تاکنون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعهدات خود را در این زمینه عملیاتی کرده ‌است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ساختار آموزشی دانشگاه هنر شیراز مشخص شده‌ است و در مهر ماه سال آینده این دانشگاه در رشته‌های فرش، باستان‌شناسی و موزه‌داری 120 دانشجو را با استفاده از توان علمی 15 استاد برجسته هنر در مقطع کارشناسی می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه هنر شیراز تصریح کرد: هم‌اکنون دو ساختمان اجاره‌ای در شهر شیراز به دانشگاه هنر اختصاص داده شده که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی استانداری فارس زمینی در مناطق شمالی شهر شیراز برای ساختمان‌ اصلی این دانشگاه تعیین می‌کند.

عسکری خاطرنشان کرد: با تلاش‌های استانداری این استان هم‌اکنون اداره راه و شهرسازی فارس زمینی با مساحت 150 هکتار را به دانشگاه هنر شیراز در شهرک آرین سپرده اما به دلیل مشکلاتی، عملیات اجرایی تا‌کنون آغاز نشده است.

وی افزود: تلاش برای آغاز ساختمان‌سازی این دانشگاه تا پایان سال جاری ادامه دارد چراکه در صورت عملیاتی نشدن این موضوع ممکن است 2 میلیارد تومان از اعتبارت واگذار شده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این موضوع برگشت داده شود.

رئیس دانشگاه هنر شیراز بیان کرد: این دانشگاه چهارمین دانشگاه هنر کشور است که از 15 دانشکده تشکیل شده و در 10 سال آینده این مکان بیش از 13 هزار دانشجو، 250 نفر هیئت علمی و 800 پرسنل دارد.

انتهای پیام/2448/غ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول