اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان عنوان کرد

نمره صفر برای حمایت مسئولین کردستان از جهاد دانشگاهی

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی کردستان با گلایه از عدم توجه مدیران استان از جهاد دانشگاهی، حمایت‌های آنها را در حد صفر ارزیابی کرد.

نمره صفر برای حمایت مسئولین کردستان از جهاد دانشگاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج حمیدرضا مجردی ظهر امروز در جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی استان در محل استانداری کردستان با اشاره به توجه شایسته مدیران اجرایی استان‌های همجوار به جهاد دانشگاهی اظهار کرد: در استانی همچون کرمانشاه میلیاردها تومان اعتبار و فضاهای ملکی مناسب در اختیار جهاد دانشگاهی قرار گرفته است در حالی که در استان کردستان هیچ‌گونه حمایتی در این خصوص نمی‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه خدمات جهاد دانشگاهی در طول حیات خود تا به امروز بر کسی پوشیده نیست فعالیت این نهاد را زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه‌های فرهنگی، پژوهشی، اشتغال و آموزشی عنوان کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان جهاد دانشگاهی کشور را هم‌طراز با کشورهای دارای رتبه نخست دنیا در زمینه تولید علم دانست و افزود: به عنوان نمونه شبیه‌سازی سلول‌های بنیادی در مؤسسه رویان یکی از اقدامات مهم جهاد دانشگاهی بود.

مجردی با اشاره به اعتقاد مدیران قبلی این نهاد در خصوص لزوم حرکت چراغ خاموش این نهاد و پرهیز از رسانه‌ای کردن کارهای انجام شده به فعالیت‌های شاخص جهاد دانشگاهی از گذشته تا امروز در عرصه‌های مختلف از جمله جنگ تحمیلی اشاره و تاکید کرد: طی سال‌های اخیر نیز طراحی و ساخت دکل‌های حفاری نفت، فرستنده‌‌های پرقدرت رادیویی با صادرات به آمریکای لاتین، و درمان ناباروری در بالاترین سطح در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش درمان توسط جهاد دانشگاهی کردستان از راه‌اندازی بانک خون بند ناف در کردستان عراق خبر داد و افزود: طی دو هفته اخیر در یکی از بیمارستان‌های اربیل این کار زیر نظر متخصصان ایرانی صورت گرفته و در آینده‌ نیز این دستاورد علمی در اختیار سایر شهرهای کشور عراق از جمله سلیمانیه قرار خواهد گرفت.

برگزاری همایش بین‌المللی هیدرولوژی سال 92 در کردستان

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان دستاوردهای این نهاد در حوزه پژوهش اشاره کرد و گفت: در سال 92 میزبان همایش بین‌المللی هیدرولوژی مناطق نیمه‌خشک برای نخستین بار در کشور و با حضور شرکت‌کنندگانی از کشورهای خارجی به صورت وب - کنفرانس خواهیم بود.

وی برگزاری همایش ملی آسیب‌های پنهان و ده‌ها طرح پژوهشی دیگر در حوزه‌های آب و خاک، جی.آی.اس، و زمینه‌های دیگر را از جمله برنامه‌های اجرا شده جهاد دانشگاهی در استان کردستان برشمرد.

مجردی در پایان فعالیت‌های جهاد دانشگاهی کردستان از ابتدای تاسیس در سال 85 تا امروز را موفق ارزیابی کرد و در این خصوص خاطرنشان کرد: حمایت‌های مسئولان می‌تواند زمینه لازم برای رشد و شکوفایی بیشتر استان را فراهم کند.

انتهای پیام/79012/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول