اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین خبر داد

پرداخت اعتبارات به پروژه‌های نیمه تمام در قزوین

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: در سال 92 پروژه‌هایی که 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارند اعتبارات لازم برای اتمام آن ها در قزوین پرداخت می‌شود.

پرداخت اعتبارات به پروژه‌های نیمه تمام در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین منوچهر حبیبی در همایش آموزشی اقتصاد مقاومتی شوراها، شهرداران و فرمانداران استان قزوین که در سالن اجتماعات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار و نیمه تمام از جمله اهداف دولت عدالت‌ محور است، اظهار داشت: بر این اساس شهرداری در اتمام این پروژه‌ها اهتمام داشته باشد که تا پایان این دولت این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون شهرداری‌ها تا پایان دی ماه بودجه پیشنهادی سال 92 را به شوراهای اسلامی تحویل می‌دهند و این شورا نیز طبق قانون باید تا اوایل اسفند بودجه مربوطه را بررسی و برای اجرا ابلاغ کند، ابراز داشت: شوراها و شهرداری‌ها در تدوین این بودجه به راهکارهای اقتصاد مقاومتی توجه و دقت بیشتری کنند.

معاون عمرانی استاندار قزوین افزایش رفاه کارکنان و بهینه کردن اجرای اتوماسیون اداری و برون سپاری کردن وظایف در مجموعه شهرداری را از جمله مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: شوراها و شهرداری‌ها در تدوین بودجه پیشنهادی این مؤلفه‌ها را اجرا کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه استان قزوین ظرفیت‌های فراوانی برای پیشرفت دارد، اذعان داشت: قزوین جزو پنج استان برتر کشور است که متقاضی سرمایه‌گذاری در این استان بسیار دارد بر این اساس باید در نحوه دعوت و حمایت از این سرمایه‌گذاران برنامه‌ریزی دقیقی شود تا توسعه شهری افزایش یابد.

حبیبی عنوان کرد: پرهیز از تجمل‌گرایی و هزینه‌ها و به کارگیری انضباط مالی و پیمانکار توانمند در اجرای پروژه‌ها در بودجه پیشنهادی سال 92 لحاظ شود تا بتوان اقتصاد مقاومتی را در امور شهری اجرا کرد.

معاون عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه به کارگیری مهندس ارزش یک اصل پذیرفته شده در اجرای پروژه‌های عمرانی است، اظهار داشت: با به کارگیری این مهندس در اجرای این پروژه‌ها هزینه‌های اجرایی بیش از 15 درصد کاهش می‌یابد بر این اساس شهرداری‌ها حتما در تحقق انجام این هدف مصمم‌تر باشند.

افزایش درآمدهای پایدار در شهرداری‌ها

وی گفت: افزایش درآمدهای پایدار ایده بسیار خوبی است که در این راستا شهرداری‌ها برای ایجاد این هدف در حوزه کاریشان همت کنند تا توسعه شهری بهبود و سریع‌تر رشد یابد.

معاون عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اینکه بودجه سال گذشته 468 میلیارد تومان بوده است،‌ تصریح کرد: از این بودجه 62 درصد هزینه‌های عمرانی و 38 درصد هزینه‌های جاری بوده است که این آمار بیانگر فعالیت بیشتر شهرداری‌ها در پروژه‌های عمرانی است.

وی بیان کرد: شهرداری‌هایی که از بودجه عمرانی بیشتری برخوردارند و در این حوزه فعالیت چشم‌گیری می‌کنند فعالیتشان به صورت مکانیزه است به همین دلیل در کوتاه‌ترین زمان رشد و توسعه شهری در حوزه مربوطه ارتقا می‌یابد.

این مسئول با بیان اینکه بودجه شهرداری‌های استان قزوین در سال 91 نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش یافته بود، افزود: بیشترین سرانه بودجه به ترتیب مربوط به شهرداری قزوین، الوند و محمدیه بوده است.

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: سرانه بودجه شهرداری‌هایی که کمتر از 300 هزار تومان است در این شهرداری‌ها کار عمرانی و توسعه شهری چندانی صورت نمی‌گیرد و به همین دلیل پیشرفت مطلوب شهری صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/77009/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول