اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر

200 پروژه عمرانی در شیراز افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز از بهره‌برداری 200 پروژه کوچک و بزرگ عمرانی، خدماتی، رفاهی و فرهنگی با ارزش 650 میلیارد ریال در مناطق 2، 4، 5 و 9 شیراز همزمان با دهه فجر امسال خبر داد.

200 پروژه عمرانی در شیراز افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل حوزه شهردار این شهر، علیرضا پاک فطرت در آستانه سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با اشاره به پایان عملیات اجرایی تقاطع بزرگ رضوان شیراز اظهار داشت: این پروژه نخستین تقاطعی است که با در نظر گرفتن مهندسی ارزش در شیراز طراحی، اجرا و نهایی شده و با 250 میلیارد ریال عملیات عمرانی و هزینه تملک افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه بزرگ عمرانی در کنار یکی از مهمترین مراکز فرهنگی شهر شیراز یعنی قبور مطهر شهدا و دارالرحمه واقع شده است ابراز داشت: بوستان منحصر به فرد رضوان با وسعت 12 هزار متر مربع شرایط بسیار ایده‌آلی از لحاظ محیط شهری ایجاد کرده، به گونه‌ای که این نقاط قوت در کنار نصب المان کنگره سرداران و 14 هزار و 600 شهید استان فارس ارزش افزوده بسیار مناسبی برای مناطق 2 و 5 شیراز ایجاد می‌کند.

شهردار شیراز همچنین به بهره‌برداری از بند انحرافی چنار راهدار در شرق ورودی شهر از سمت استان‌های بوشهر و خوزستان در منطقه 9 شهرداری اشاره کرد و افزود: بند چنار راهدار از جنس بتن و با دریچه‌های هیدرومکانیکال بوده و برای کنترل سیلاب و ایجاد دریاچه تفریحی و آبیاری بوستان در حال ساخت چنار راهدار با ارزشی در حدود 11 میلیارد ریال ساخته شده است که با تکمیل المان ورودی شهر در سال آینده یکی از بهترین نقاط شهری در ورودی شیراز را ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: پروژه‌های متعددی مانند مرکز فوریت‌های پزشکی و فاز دوم آتش‌نشانی والفجر، پیاده‌روسازی، نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی در مناطق 2، 4، 5 و 9، احداث زمین گلف، سایبان و نشیمن ایستگاه‌های اتوبوس، بازارچه‌های جدید میادین، خط‌کشی معابر، نصب گاردریل و تک‌لبه، پیشرفت در شهرداری الکترونیک و ... به طور همزمان در این ایام افتتاح می‌شود.

مهندس پاک فطرت همچنین از خرید 73 مینی‌بوس برای تقویت ناوگان حمل و نقل درون‌شهری نیز خبر داد و تصریح کرد: این مینی‌بوس‌ها با اعتباری معادل 39 میلیارد ریال خریداری شده و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/2448/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول