اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی صورت گرفت

بهره‌برداری از 6 پروژه 637 میلیاردی در شهر خدا آفرین

خبرگزاری فارس: همزمان با چهارمین روز از ایام ‌الله دهه‌فجر امروز با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی، شش پروژه عمرانی به ارزش 637 میلیارد ریال در شهرستان خداآفرین افتتاح شد.

بهره‌برداری از 6 پروژه 637 میلیاردی در شهر خدا آفرین

به گزارش خبرگزاری فارس از خدا آفرین، احداث و آسفالت راه روستای قشلاق شاه بنده با اعتبار  7 میلیارد ریال، نخستین پروژه افتتاح شده در شهرستان خدا آفرین بود. طول این راه روستایی که احداث آن از سال گذشته آغاز شده بود، 5.5 کیلومتر بوده و با بهره‌برداری از آن، امکان تردد آسان و ایمن 114 خانواده روستایی فراهم می‌شود.

گازرسانی به روستاهای خدا آفرین با اعتبار 190 میلیارد ریال، دیگر پروژه افتتاح شده امروز بود.

طرح ویژه نوسازی و بهسازی 400 واحد مسکونی از روستاهای خدا آفرین، با اعتبار 50 میلیارد ریال از دیگر پروژه های عمرانی این شهرستان بود که امروز، به طور نمادین، یک واحد آن، در روستای قارلوجه افتتاح شد. اعتبار این پروژه از محل تسهیلات بانکی و مردمی بوده و کلیه مراحل عمرانی آن در طول سال جاری صورت گرفته است.

براساس این گزارش، با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی، پروژه شهرک اسکان خدا آفرین شامل 420 واحد مسکونی و با زیرساخت های مسجد، فضای آموزشی، درمانگاه، شبکه آب و فاضلاب، برق و مخابرات به بهره برداری رسید. ساخت این شهرک به منظور اسکان مجدد اهالی چهار روستای مستغرق در مخزن سد خدا آفرین مورد توجه قرار گرفته است. اعتبار پروژه شهرک اسکان خدا آفرین 350 میلیارد ریال بوده و عملیات عمرانی آن از سال 85 شروع شده بود.

همزمان با افتتاح شهرک اسکان، تصفیه خانه این شهرک نیز با اعتبار 34 میلیارد ریال آغاز به کار کرد. با افتتاح این تصفیه خانه که ساخت آن از سال 88 شروع شده بود، جمعیت هفت هزار نفری این شهرک، از آب شرب آشامیدنی برخوردار خواهند بود.

بهسازی و آسفالت راه روستایی عنابلو به طول سه کیلومتر و اعتبار 5.5 میلیارد ریال، آخرین پروژه‌ای بود که  امروز با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری رسید. با افتتاح این راه روستایی 317 خانوار روستای عنابلو از امکان تردد ایمن برخوردار شدند.

احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان‌شرقی، بلافاصله پس از سخنرانی در جمع مردم خداآفرین، راهی کلیبر خواهد شد تا پروژه‌های ویژه دهه‌فجر را در این شهرستان افتتاح کند. 

انتهای پیام/60002/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول