اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر انجام شد

بهره‌برداری از 50 پروژه عمرانی و اقتصادی در استان اردبیل

خبرگزاری فارس: همزمان با ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به میمنت دهه فجر 50 پروژه عمرانی، خدماتی، اقتصادی و تولیدی در جای جای استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از 50 پروژه عمرانی و اقتصادی در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز و در شهرستان نمین برگزار شد، واحد تولیدی شستشو و دانه‌بندی ماسه در آبی‌بیگلوی این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گفته رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نمین برای راه‌اندازی این واحد تولیدی 450 میلیون تومان سرمایه‌گذاری شده است.

علی تقی‌اوغلی ظرفیت این کارخانه را 50 هزار تن در طول سال اعلام کرد و افزود: با راه‌اندازی این واحد تولیدی برای شش نفر به طور مستقیم زمینه اشتغال ایجاد شده است.

همچنین به میمنت دهه فجر چند پروژه عمران شهری در آبی‌‌بیگلو به بهره‌برداری رسید که این پروژه‌ها شامل اجرای خیابان 14 متری شهید نوتاژ به طول 300 متر و با هزینه 120 میلیون تومان و همچنین عملیات بازگشایی، زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت این خیابان بوده است.

ساختمان خانه بهداشت روستای حر در نمین نیز با 225 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

در بخش ویلکیج شهرستان نمین نیز طرح هادی روستای گرمه‌چشمه افتتاح شد که برای اجرای این پروژه یک‌هزار و 620 میلیون ریال هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به گفته علی جهانگیری رئیس بنیاد مسکن نمین برای 137 متقاضی تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی اعتبار مورد نیاز پرداخت شده است.

وی از صدور 286 جلد سند مالکیت برای اهالی این روستا خبر داد.

همچنین در چهارمین روز از دهه فجر 400 خانوار روستایی در بخش ویلکیج شهرستان نمین از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

به گفته رئیس اداره گاز نمین اعتبار هزینه شده برای گازرسانی به سه روستای ایریل، یوجانلو و سقزچی 11 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.

فیروز فرجود اضافه کرد: برای این طرح 500 علمک نصب شده و اهالی می‌توانند از این نعمت استفاده کنند.

وی همچنین از احداث یک ایستگاه تقلیل فشار در این ارتباط خبر داد و بیان کرد: 23 کیلومتر شبکه‌گذاری داخل روستا و 9 کیلومتر خط تغذیه برای گازرسانی به این روستاها هزینه شده است.

همچنین به میمنت دهه فجر در سایر شهرستان‌های استان ده‌ها پروژه عمرانی، اقتصادی در کنار برنامه‌های مختلف ورزشی، تفریحی و توریستی برگزار شد.

در شهرستان بیله‌سوار دو طرح تولیدی با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 300 میلیون ریال، در شهرستان پارس‌آباد مجموعه فرآوری محصولات لبنی و همچنین یک طرح توسعه‌ای در کشت و صنعت مغان، در شهرستان مشگین‌شهر چهار پروژه راه روستایی و همچنین در شهرستان خلخال مرکز انجمن حمایت از ترک اعتیاد به بهره‌برداری رسید.

در سایر مناطق استان نیز همزمان با دهه فجر در مجموع پروژه‌هایی با سرمایه‌گذاری 11 میلیارد ریال افتتاح شد که اغلب آنها در حوزه خدمات شهری بود که به همت شهرداری‌ها تکمیل شده بود.

همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هفت خانه محرومان در مشگین‌شهر به همراه چند طرح عمران شهری به بهره‌برداری رسید و در نیر هم میدان شهریار نیر با سرمایه‌گذاری 135 میلیون تومان افتتاح شد.

در شهر اصلاندوز 184 واحد مسکن مقاوم‌سازی شده و همچنین دو باب خانه محرومان به میمنت دهه فجر افتتاح شد و در شهرستان سرعین نیز یک باب کتابخانه روستایی افتتاح شد.

انتهای پیام/62003‌/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول