اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی:

نهبندان با 65 معدن، قطب معدنی کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: وجود 65 معدن فعال و نیمه‌فعال سبب شده تا نهبندان به عنوان یک قطب معدنی در استان و حتی کشور به حساب آید.

نهبندان با 65 معدن، قطب معدنی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری نهبندان، علیرضا جمیع در حاشیه بازدید از مناطق معدنی نهبندان اظهار کرد: شهرستان نهبندان یکی از شهرستان‌های معدنی خراسان جنوبی و حتی کشور به شمار می‌رود که توجه بیشتر به سرمایه‌گذاری، ایجاد کارخانه‌ها و واحدهای فرآوری سنگ در این شهرستان می‌تواند در روند اقتصادی، بهبود وضعیت معیشتی مردم و به ویژه در اشتغال‌زایی مؤثر واقع شود.

وی با بیان اینکه بخش صنعت و معدن تأثیرگذاری مستقیم و غیرمستقیمی در اقتصاد و اشتغال جامعه دارد، گفت: بهره‌وری درست، استفاده صحیح از آن و سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند در تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مثمرثمر واقع شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: هم‌اکنون در این شهرستان و در شهرک صنعتی نهبندان زمینه‌ها و بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران بومی و غیر‌بومی فراهم شده است.

جمیع با اشاره به اینکه میزان ذخیره معادن نهبندان بیش از 59 میلیون تن و همچنین میزان ذخیره قطعی مکشوفه معادن این شهرستان هشت میلیون و 642 هزار تن است، گفت: در حال حاضر 33 درصد از معادن خراسان جنوبی در نهبندان یعنی 65 معدن فعال و نیمه‌فعال از نوع سنگ‌های معدنی سبب شده تا نهبندان به عنوان یک شهرستان معدنی در استان و حتی کشور به حساب آید.

وی با بیان اینکه از 65 معدن نهبندان تعداد 43 معدن سنگ گرانیت هستند، اظهار کرد:‌ میزان ذخیره این معادن بیش از 49 میلیون و 279 هزار تن، ذخیره قطعی مکشوفه این تعداد معدن گرانیت 589 هزار تن و تعداد پروانه‌های اکتشاف صادره این معادن 14 مورد است.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول