اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی:

صادرات کالا در خراسان‌‌جنوبی 104 درصد افزایش یافت

خبرگزاری فارس: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: صادرات این استان در فروردین ماه سال 91 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 104 درصد افزایش داشته است.

صادرات کالا در خراسان‌‌جنوبی 104 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی، مهدی ماهگلی اظهار داشت: صادرات غیرنفتی این استان در فروردین ماه سال جاری بیش از 11 هزار 524 دلار بوده است.

وی با بیان اینکه از نظر وزنی صادرات خراسان جنوبی با 24 هزار و 656 تن رشدی معادل 38 درصد داشته است، اضافه کرد: متوسط ارزش هر تن کالای صادراتی در این مدت معادل 470 دلار برآورد شده است.

ماهگلی عمده‌ترین کالاهای صادراتی خراسان‌جنوبی در یک ماهه ابتدایی سال 91 را محصولاتی نظیر تینر روغنی با سهم 20 درصدی از کل صادرات، موکت، کاشی، لوله خرطومی و پیاز عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین مقصد صادراتی این کالاها کشور افغانستان بوده است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی میزان واردات استان از محل بازارچه‌های مرزی را رقمی معادل 66 هزار دلار اعلام کرد.

به گفته وی، این رقم کاهش 82 درصدی نسبت به فروردین ماه سال 90 داشته که از نظر وزنی این کاهش به میزان 78 درصد محاسبه شده است.

ماهگلی با بیان اینکه عمده‌ترین و تنها کالای وارداتی خراسان‌جنوبی در فروردین برنج بوده که از کشور پاکستان وارد شده، افزود: متوسط هر تن کالای وارداتی در این مدت نیز رقمی معادل 852 دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول