اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خبر داد

سرمایه‌گذاری 674 میلیارد ریالی در بخش صنعت

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از سرمایه‌گذاری بیش از 674 میلیارد ریالی در بخش صنعت استان در سال 90 خبر داد.

سرمایه‌گذاری 674 میلیارد ریالی در بخش صنعت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا جمیع پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت دهه تولید برگزار شد، اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری 15 فقره جواز تأسیس در این مجموعه برای واحدهای صنعتی و معدنی صادر شده است.

وی افزود: برای تأسیس این واحدها بیش از 18 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است که زمینه اشتغال 190 نفر را فراهم می‌کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به عملکرد این مجموعه در سال 90 نیز اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته بیش از 100 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش معدن استان صورت گرفته است.

جمیع ادامه داد: در سال گذشته شش هزار و هفت نفر اشتغال در بخش صنعت و 518 مورد اشتغال در بخش معدن استان محقق شده است.

 

صدور 81 پروانه اکتشاف معدنی در خراسان جنوبی

وی از صدور 11 جواز تأسیس برای واحدهای فنی مهندسی در سطح استان خراسان جنوبی خبر داد و یادآور شد: همچنین در سال گذشته 81 پروانه اکتشاف و 32 گواهی کشف نیز در این مجموعه در استان صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: در سال گذشته 34 میلیون تن میزان اکتشافات ذخایر معدنی در سطح استان بوده است که در این راستا 33 پروانه بهره‌برداری نیز صادر شده است.

جمیع از صدور 45 پروانه بهره‌برداری صنعتی در سطح استان خبر داد و گفت: این مجموعه برنامه‌های متعددی برای توسعه بخش صنعت و معدن در استان برای سال 91 پیش‌بینی کرده است.

وی به مهم‌ترین برنامه‌های 91 این مجموعه در راستای حمایت از تولیدکنندگان اشاره کرد و افزود: حمایت از تولید محصولات مهمی مانند شمش منیزیوم، سیمان، آهن اسفنجی، کاشی و سرامیک و تایر یکی از برنامه‌های این مجموعه برای سال جاری است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از توجه ویژه این مجموعه به راه‌اندازی صنایع نوین در استان خبر داد و گفت: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، صدور مجوزهای جدید آمایش سرزمین، ایجاد اشتغال جدید و پایدار، بهبود توزیع نقدینگی در بخش صنعت و معدن و تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از مهم‌ترین برنامه‌های این مجموعه برای سال جاری است.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول