اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فارس:

اجرای طرح پزشک خانواده در راستای اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه مخارج درمان یک شهروند ایرانی به مراتب بیشتر از یک شهروند خارجی است، گفت: اجرای طرح پزشک خانواده برای کاهش هزینه درمان و در راستای اقتصاد مقاومتی است.

اجرای طرح پزشک خانواده در راستای اقتصاد مقاومتی است

محمدحسن طریقت‌منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: با استناد به قانون توسعه پنجم از این پس پرداخت‌ها بر اساس عملکرد بوده و دولت در برابر خدمات انجام شده هزینه پرداخت می‌کند.

وی به مقایسه درآمد سرانه یک ایرانی با یک آمریکایی پرداخت و افزود: درآمد سرانه یک ایرانی حدود 300 تا 400 دلار بوده در حالی که درآمد سرانه یک آمریکایی حدود هفت تا هشت هزار دلار است اما مخارج درمانی یک شهروند ایرانی به مراتب چند برابر بیشتر از یک شهروند آمریکایی است.

طریقت‌منفرد بیان داشت: با توجه به افزایش مخارج درمانی باید سیستم کاهش هزینه در وزارت بهداشت و درمان نهادینه شود که یکی از راه‌های رسیدن به این مهم اجرای طرح پزشک خانواده است که در استان مازندران پیشرفت خوبی دارد.

سرپرست وزارت بهداشت با اشاره به اینکه پژوهش باید در مراکز آموزشی و درمانی کاربردی شود، تصریح کرد: آموزش در سیستم بالینی بدون لحاظ کردن درمان خوب امری بیهوده است.

طریقت‌منفرد اذعان داشت: مراکز آموزشی دنیا بهترین رفتار، اخلاق و درمان را به بیماران ارائه می‌دهند و ما نیز باید در مراکز درمانی این امر مهم را نهادینه کنیم چرا که انسان یک کالای آموزشی نیست و در مراکز آموزشی ما نباید هیچ‌گونه خللی به سلامت انسان‌ها وارد شود.

انتهای پیام/86009/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول