اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر تعاون:

فعالیت‌های تعاون‌محور مشکلات اقتصادی را مرتفع می‌کند

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر تعاون گفت: بر پایه فعالیت‌های تعاون‌محور، بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی مرتفع می‌شود، به همین خاطر رویکرد کشورهای در حال توسعه بر مبنای تعاون گذاشته شده است.

فعالیت‌های تعاون‌محور مشکلات اقتصادی را مرتفع می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فاطمه فراهانی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی تعاونگران خراسان‌رضوی اظهار کرد: اکثر مکتب‌های اجتماعی به تعاون به عنوان عزم و اراده انسان‌ها در عرصه‌های اجتماعی تأکید می‌کنند و زنان نقش مؤثری در عرصه‌های اقتصادی خراسان‌رضوی دارند.

مشاور امور بانوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بر پایه فعالیت‌های تعاون محور، بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی مرتفع می‌شود، به همین خاطر رویکرد کشورهای در حال توسعه بر مبنای تعاون گذاشته شده است.

فراهانی خاطر نشان کرد: شکل گرفتن تعاونی‌ها که با جمع‌آوری سرمایه‌های پراکنده و اندک انجام می‌شود، بلوغ اجتماعی را نشان می‌دهد و حاصل آن تنها هم‌افزایی و ارزش افزوده نیست، بلکه فضای اعتمادی مبتنی بر همیاری و عدالت اجتماعی را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به ویژگی‌های اقتصادی تعاون، زنان می‌توانند جزو گروه‌های هدف و نقش‌آفرین در آن باشند، چرا که با در اختیار داشتن ظرفیت‌های بالقوه، تعاون خدمات خوبی را به جامعه ارائه می‌دهد.

مشاور امور بانوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: با اضافه کردن نقش‌های تولیدی و مصرفی به نقش تربیتی زنان، اهمیت و اثربخشی آنها در عرصه تعاون مضاعف می‌شود و جمع ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل آنها سبب خیزش اجتماعی می‌شود.

فراهانی با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی مواجه شدن با شرایطی که بالقوه در آن تهدید وجود دارد و باید با شناسایی چالش‌ها و نارسایی‌ها، این تهدیدها را از بین برد.

وی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی سبب افزایش ظرفیت‌ها می‌شود و برای محقق شدن آن نیازمند تدبیر سیاسی و اقتصادی و اهتمام اجتماعی است.

مشاور امور بانوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان تأکید کرد: در اقتصاد مقاومتی به دنبال کاهش وابستگی و خودکفایی و خوداتکایی و ترویج و توسعه الگوی مصرف مطلوب هستیم.

انتهای پیام/70022/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول