اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اقتصاد مقاومتی راهبرد مقابله با تحریم‌ها – 41

بابایی: حمایت از تولید رکن مهم اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه نینوا گلستان حمایت از تولید ملی را یکی از شش رکن مهم اقتصاد مقاومتی دانست که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد.

بابایی: حمایت از تولید رکن مهم اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدحسین بابایی پیش‌ازظهر امروز در جمع بسیجیان گرگان اظهار داشت: رکن دوم راهبرد مقام معظم رهبری تقویت فرهنگ کار و تولید است.

وی خاطرنشان کرد: در این رکن کار و تولید برای هر ایرانی یک هدف و ارزش تلقی شده تا با تقویت این روحیه در خود و دیگران بتواند با جهاد اقتصادی در مواجهه با جنگ اقتصادی دشمن، موجبات قطع وابستگی و رشد اقتصادی کشور را فراهم آورند.

بابایی مدیریت مصرف، اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از اسراف را سومین رکن راهبرد اقتصادی مقاومتی عنوان کرد و اذعان داشت: این رکن به معنای کمبود منابع از جمله مواد غذایی نیست.

استفاده درست و قناعت به عنوان یکی از توصیه‎های دین اسلام، مدنظر است

وی تصریح کرد: استفاده درست و قناعت به عنوان یکی از توصیه‎های دین اسلام، مدنظر بوده تا از این طریق آحاد مختلف جامعه از اسراف و استفاده نادرست از منابع پرهیز کنند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان مدیریت مصرف را در دو بخش فردی و خانوادگی توضیح داد و گفت: در بخش فردی برای مثال یک کارمند از وسایل اداری مانند کاغذ، برق، وسایل گرمایشی و سرمایشی و وسایل نقلیه اداره به درستی استفاده کند.

یک کشاورز باید بیاموزد که از وسایل کار و مواد اولیه درست استفاده کند

بابایی افزود: در همین بخش یک کشاورز نیز باید بیاموزد که از وسایل کار و مواد اولیه درست استفاده کرده و در افزایش تولید دقت بالایی داشته باشد.

به گفته وی، در بخش خانواده نیز هر خانواده باید به اندازه غذا تهیه کرده و برای تهیه غذا از مواد اولیه طبیعی و نه صنعتی و وارداتی استفاده کند.

بابایی ادامه داد: در همین بخش اعضای خانواده بیاموزند که از مدگرایی در امکانات خانه دوری کرده و از وسایل منزل تا حد امکان بهره‎برداری بهینه داشته باشند.

خانواده‎ها باید از خرید پوشاک فقط به دلیل تنوع‎طلبی اجتناب کنند

وی تاکید کرد: به منظور مدیریت و اصلاح الگوی مصرف اعضای خانواده باید از خرید پوشاک فقط به دلیل تنوع‎طلبی اجتناب کنند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان استفاده حداکثری از همه ظرفیت‎ها اعم از زمان، امکانات و منابع را رکن چهارم راهبرد اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری اعلام کرد و گفت: در این رکن هر ایرانی در محیط زندگی خود باید در راه تقویت تولید ملی گام برداشته و به جای مصرف‎کننده بیشتر تولیدکننده باشد.

بابایی در همین راستا توصیه کرد: مراکز کوچک تولیدی همچون کارگاه قارچ و مراکز تولید مرغ خانگی با استفاده از ظرفیت پیرامونی روستا ایجاد شوند.

وی ترویج روحیه خودباوری و خوداتکایی و مردمی کردن اقتصاد را ارکان پنجم و ششم راهبرد اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری برشمرد.

انتهای پیام/2307/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول