اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تهران در مجلس:

دشمن برای مقابله با نظام از روزنه اقتصادی یارگیری می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن برای مقابله با نظام اسلامی از روزنه اقتصادی می‌خواهد یارگیری و به کشور آسیب وارد کند اما ملت ما تحریم‌ها را همیشه به فرصت تبدیل کرده است.

دشمن برای مقابله با نظام از روزنه اقتصادی یارگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا زاکانی در جمع مردم همدان در مسجد مهدیه با بیان اینکه امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب در دو حوزه به پیروزی رسید، اظهار داشت: امام در دو حوزه داخل کشور و خارجی و عرصه جهانی به پیروزی قطعی رسید.

وی افزود: در حوزه داخلی در بخش اندیشه و نظر پیروزی امام در مقابل کسانی که اهل تحجر، التقاط نظیر منافقین، نهضت آزادی یا ملی گرایانی که دیندار نبودند و عناصر الحادی مارکسیستی؛ با طرح اسلام ناب به پیروزی رسید.  

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: پیروزی امام در سطح داخلی فقط منوط به این نظر نبود و در عمل هم با تمسک به روش انبیاء الهی و بیداری توده‌های مردم و با قیام همگانی ملت در مقابل کسانی که حرکت‌های کور مسلحانه، حرکت‌های آرام پارلمانتاریستی و عدم اعتقاد به قیام را تبلیغ می‌کردند، با به حرکت در آوردن توده‌های مردم روش عملی خود را به همه اثبات کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امام در عرصه جهانی در مقابل شرق و غرب به پیروزی رسید، تصریح کرد: غرب با شعار آزادی و لیبرال دموکراسی بیش از 400 سال ملت‌ها را استثمار کرد و شرق به مدت 70 سال با شعار مساوات خواهان سهم خود در نقشه جغرافیایی دنیا بود.

زاکانی اضافه کرد: امام راحل آزادی و عدالت را به معنویت پیوند زد و دین را به عنوان فرا راهی برای بشریت معرفی کرد که نقشی اساسی در اجتماع انسانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در جهان دو نظریه شرق و غرب در جهان حاکم بود که علیه یکدیگر حرف می‌زدند و امام با طرح شعار نه شرقی و نه غربی به ملت‌ها آزادگی آموخت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه به تاثیر تفکرات امام خمینی(ره) در منطقه و جهان اشاره کرد و بیان داشت: بعد از گذشت 34 سال از عمر نظام اسلامی اندیشه امام که برگرفته از اسلام ناب است اسباب تغییرات و به چالش کشیدن نظام‌های سلطه را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی انفجار نور است و تأثیرات بسزایی در جهان گذاشته و این میراث گرانقدر امروز به دست ما رسیده است.

زاکانی با بیان اینکه بوش پدر در سال 1991 بعد از فروپاشی شوروی مدعی نظم نوین جهانی شد، افزود: در آن مقطع هیچ کشوری جز ایران از ترس نیروی نظامی، اقتصادی، فناوری و روحیه تجاوزکاری آمریکا جرأت مخالفت با این طرح را نداشت.

وی تاکید کرد: با ایستادگی ایران و باج ندادن به آمریکا و شکست طرح نظم نوین جهانی، بوش پسر اعلام جنگ صلیبی کرد و گفت یا کشورها با ما هستند و یا علیه ما.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: روسیه و چین برای حمله به افغانستان امکانات در اختیار آمریکا گذاشتند اما رهبر معظم انقلاب نظریه نه با شما و نه علیه شما بلکه هر دو باطل هستید را اعلام کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: آمریکا؛ لبنان، سوریه، عراق و ایران را به خاطر مقاومت در مقابل غرب علیه خود می‌داند و خواهان برچیده شدن حکومت این کشورها است.

زاکانی گفت: آمریکا و اسرائیل در جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه شکست خوردند و نتوانستند از بروز بیداری اسلامی در منطقه و سقوط مستبدان لیبی، تونس و مصر جلوگیری کنند.

وی سپس با اشاره به وضعیت سوریه اظهار داشت: غرب به سوریه به عنوان یکی از حلقه‌های مقاومت فشار وارد آورده تا شکسته شود اما موفق نشدند و به ایران پیام دادند که ما حریف سوریه نمی‌شویم چون ایران نمی‌خواهد سوریه شکست بخورد.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات اشاره کرد و گفت: امروز دشمن برای انتخابات نقشه طراحی کرده و به دنبال انسجام تمام عناصر ضد انقلاب است و تمام اهتمام خود را معطوف انتقام‌گیری از مردم با وضع تحریم‌های سخت گرفته است.

وی اضافه کرد: در فتنه سال 88 دشمن کمبودی داشت و آن اینکه کسی حاضر به هزینه کردن خود برای مقابله با نظام نشد و اینک با اعمال تحریم‌ها می‌خواهند مردم را در مقابل نظام قرار دهند و جلوی مشارکت مردم را برای تعیین سرنوشت خود بگیرند.

زاکانی یادآور شد: در دوره خاتمی پس از قبول تعلیق غنی‌سازی، دشمن به ما امتیازی نداد بلکه ایران را محور شرارت معرفی کرد و امروز می‌گویند تحریم‌ها را برای خیرخواهی مردم ایران اعمال می‌کنیم.

وی ادامه داد: مردم از همه این فشارها عبور می‌کنند و این را تجربه 34 ساله انقلاب اسلامی ثابت کرده، اما مسئولان وظیفه دارند با تعامل و همکاری نیازهای مردم و انقلاب اسلامی را تأمین کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه افزود: دشمن برای مقابله با نظام اسلامی از روزنه اقتصادی می‌خواهد یارگیری و به کشور آسیب وارد کند اما ملت ما تحریم‌ها را همیشه به فرصت تبدیل کردند.

وی با بیان اینکه هر گروه و دسته‌ای کم کاری کند به نظام بدهکار است، گفت: اگر مسئولان به تدابیر رهبری دقت و عمل می‌کردند امروز این مشکلات را هم نداشتیم.

زاکانی تصریح کرد: در کشور به تفاهم، آرامش، دقت در نظرات رهبری و تکلیف‌گرایی نیاز داریم، البته در طول 34 سال عمر نظام به علت طمع برخی و خستگی در برابر سختی‌ها ریزش‌هایی را داشتیم.

وی یادآور شد: بخشی از مشکلات به دلیل عدم تفاهم، عدم مدیریت صحیح، عدم نظارت در توزیع و نظام عرضه و تقاضای بازار، تحریم و عدم دقت در رونق دادن به تولید داخلی است.

انتهای پیام/89019/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول