اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش شرکای ماندگار بانک مهر اقتصاد عنوان شد

عسگری: بانک مهر اقتصاد 10 درصد سهم بانکی را به خود اختصاص داد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بانک مهر اقتصاد مازندران گفت: بیش از 10 درصد سهم بانکی مازندران را بانک مهر اقتصاد استان به خود اختصاص داد و رتبه چهارم را در بین بانک‌های استان کسب کرد.

عسگری: بانک مهر اقتصاد 10 درصد سهم بانکی را به خود اختصاص داد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد مازندران، همایش شرکای ماندگار با حضور بیش از 400 نفر از مشتریان و مسئولان استانی و شهرستانی و نیز با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و برپایی نمایشگاه بانکداری اسلامی در هتل سالار دره مرکز استان برگزار شد.

رضا عسگری مدیرکل بانک مهر اقتصاد استان مازندران در این همایش گفت: حدود 25 درصد مردم مازندران در بانک مهر اقتصاد سپرده دارند.

وی روش بانکداری در بانک مهر اقتصاد را اسلامی و منطبق با موازین شرعی دانست.

این مسئول با اشاره به اینکه بانک مهر اقتصاد در ماموریت اصلی خود با ارائه خدمات متنوع بانکداری به مشتریان، به ارزش‌گذاری سپرده‌گذاران توجه دارد، اظهار داشت: برای تعامل بیشتر با سپرده‌گذاران و نیازسنجی آنان باشگاه مشتریان کلیدی نیز تشکیل شد.

عسگری افزود: بانک مهر اقتصاد مشتری‌مداری، اخلاق‌گرایی و دین‌مداری را اصولی برای تحقق بانکداری اسلامی می‌داند.

وی خاطر نشان کرد: در بانکداری اسلامی بانک به عنوان وکیل سپرده‌گذار مکلف است پول مشتری را در چرخه اقتصادی قرار دهد.

عسگری تصریح کرد: بانک باید به دنبال سود ذی‌نفعان در چرخه اقتصادی باشد.

مدیرکل بانک مهر اقتصاد مازندران با بیان اینکه بانک حداکثر دو و نیم درصد حق‌الوکاله دریافت می‌کند، بیان داشت: سود قطعی باید به سپرده‌گذار برگردانده شود.

وی سهم سود قطعی سپرده‌گذاران استان مازندران را در سال گذشته 13 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: سپرده‌گذار علاوه بر دریافت ماهانه سود علی‌الحساب سپرده خود از بانک در پایان هر سال سود قطعی محاسبه و به مشتری برگردانده می‌شود.

عسگری عقد قرارداد بانک مهر با مشتری را بر مبنای اصول فقهی دانست و ادامه داد: با تشکیل کمیته فقهی و نظارت شرعی تمامی فعالیت‌های بانکی با رعایت موازین شرعی انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه مازندران با 42 شعبه، 293 کارمند، 670 هزار سپرده‌گذار را در سطح استان در بردارد، یادآور شد: حدود 25 درصد مردم مازندران مشتری بانک مهر اقتصاد هستند.

مدیرکل بانک مهر اقتصاد مازندران خاطر نشان کرد: بیش از 10 درصد سهم بانکی مازندران را بانک مهر اقتصاد استان به خود اختصاص داد و رتبه چهارم را در بین بانک‌های استان کسب کرد.

وی افزود: میانگین سپرده و منابع بانک مهر اقتصاد مازندران به تعداد شعب سه و نیم برابر میانگین دیگر بانک‌های مازندران است.

عسگری اظهار داشت: نظام آراستگی، اخذ ایزو 9001، استقرار مدل تعالی و نظام مشتری‌مداری ما سبب افزایش رضایت مشتریان شد.

وی با اشاره به اینکه در اجرای بانکداری الکترونیکی بانک مهر به عنوان یکی از پیشگامان این طرح در بین بانک‌های کشور بوده است، تصریح کرد: بانک الکترونیکی بانک مهر اقتصاد بزرگ‌ترین دیتا سنتر در میان بانک‌های کشور است که در این روش نوین، سپرده‌های مشتریان به صورت آنلاین در سطح شعب کشور قابل بهره‌برداری است.

عسگری بیان داشت: بیش از ده‌ها پروژه عمرانی و اشتغالزایی استان با مشارکت بانک مهر اقتصاد انجام شد.

ابراهیم صفرلکی مدیرکل روابط عمومی بانک مهر اقتصاد نیز در این مراسم با اعلام اینکه، به‌زودی پذیره‌نویسی 51 درصد از سهام بانک مهر اقتصاد انجام می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود بانک مهر اقتصاد در پنج سال آینده جزو یکی از بانک‌های برتر خاورمیانه باشد.

وی افزود: بانک مهر اقتصاد منابع دولتی ندارد و تاکنون از محل سپرده‌گذاری مشتریان بیش از پنج نقدینگی جامعه را جمع‌آوری کرده است که نشان از اعتماد مردم به این بانک است.

صفرلکی یادآور شد: تاکنون بانک مهر اقتصاد به منظور توسعه اقتصادی کشور 26 هزار میلیارد تومان به هموطنان و کارآفرینان تسهیلات داده است.

این مسئول به فعالیت سیستم بانکداری الکترونیکی بانک مهر اقتصاد اشاره کرد و گفت: 88 هزار میلیارد ریال حجم تراکنش‌هایی است که در طول این مدت در بانک رقم خورد.

وی یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های بانک مهر اقتصاد را تحقق بانکداری اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر مدعی هستیم که بانک مهر اقتصاد مقید به بانکداری اسلامی است مزیت آن در تمامی قراردادها جاری است که با بیش از 5 هزار نفر ساعت همه متخصصان از لحاظ شرعی بدون اشکال هستند.

صفرلکی مهر تایید مراجع به فعالیت بانک مهر اقتصاد در راستای بانکداری اسلامی را ضامن فعالیت‌های شرعی این بنگاه اقتصادی دانست و ادامه داد: بیش از 300 هزار نفر ساعت همکاران بانک مهر اقتصاد آموزش بانکداری اسلامی را گذراندند.

وی متذکر شد: 50 درصد اجرای فعالیت‌های عقود شرعی در روش بانکداری اسلامی متعلق به بانک و بقیه باید از سوی مشتریان انجام شود.

مدیرکل روابط عمومی بانک مهر اقتصاد با بیان اینکه نگاه ما به مشتری از نوع غربی و ابزاری نیست، بیان داشت: مشتریان ولی نعمتان ما محسوب شده و در بانکداری نگاه اسلامی حاکم است.

وی از تشکیل باشگاه مشتریان در بانک مهر اقتصاد خبر داد و گفت: بنا داریم تا در این باشگاه به تشخیص نیاز مشتریان بپردازیم. این کار بدون همکاری سپرده‌گذاران غیرممکن است.

صفرلکی با اعلام اینکه برای مشتریان ویژه خدمات مشخصی ارائه می‌شود خاطر نشان کرد: برخی تخفیفات و خدمات بانکی برای مشتریان ویژه بانک مهر اقتصاد تعریف می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی بانک مهر اقتصاد به معرفی خدمات و محصولات نوین بانکی بانک مهر اقتصاد اشاره کرد و اظهار داشت: خدمات بیمه‌ای، مشاوره مالی، لیزینگی، خدمات ارزی و صرافی، خدمات مسافرت‌های داخلی، درمانی و کاری مجموعه خدمات و تدابیری است که بانک مهر اقتصاد در این بخش گام‌های خوبی برداشته است.

وی استفاده از محصولات بانک مهر اقتصاد را سهل الوصول دانست و اذعان داشت: تنظیم چک‌های مشتریان با فرایند آسان در بانک مهر اقتصاد انجام می‌شود.

انتهای پیام/2296/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول