اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی خبر داد

احداث مجتمع آموزشی استثنایی از محل اعتبارات سفر رهبری

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی از احداث بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی استثنایی کشور از محل اعتبارات سفر رهبری در بجنورد خبر داد.

احداث مجتمع آموزشی استثنایی از محل اعتبارات سفر رهبری

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسین نعمتی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: برای احداث این مجتمع 50 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رهبری به خراسان شمالی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه این مجتمع دارای بخش‌های مختلف آموزشی، خوابگاه، سلف سرویس و اماکن فرهنگی است، افزود: طبق برنامه باید این پروژه ظرف دو سال اجرا شده و به بهره‌برداری برسد.

به گفته نعمتی، ساخت این مرکز از مصوبات سوم سفر دولت به خراسان شمالی است که به خاطر عدم اختصاص اعتبارات تاکنون اجرایی نشده بود.

وی با بیان اینکه در دو حوزه آموزش و پرورش و مدارس خاص استثنایی هزار و 9 دانش‌آموز استان زیر‌پوشش هستند، اظهار کرد: از این تعداد 761 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، 125 نفر در مقطع راهنمایی و 123 نفر در مقطع متوسطه تحصیل می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی ارائه آموزش‌های فراگیر را از دیگر فعالیت‌های آموزشی این اداره برشمرد و گفت: در این راستا 287 دانش‌آموز استثنایی استان زیر‌پوشش قرار داشته که 182 نفر از این افراد در مقطع ابتدایی، 50 نفر در مقطع راهنمایی و 55 دانش‌آموز در مقطع متوسطه تحصیل می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای آنکه این افراد از تحصیل و آموزش عقب نمانند، هفته‌ای 3 تا 6 کلاس برای این دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

نعمتی همچنین شمار دانش‌آموزانی که دارای مشکلات ویژه یادگیری بوده و زیر‌پوشش خدمات این اداره قرار دارند را 556 نفر اعلام کرد.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون در هفت مرکز اختلالات یادگیری استان برنامه‌های آموزشی دانش‌آموزان استثنایی انجام می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی با بیان اینکه 140 برنامه کیفیت‌بخشی در مدارس استان طی امسال اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها شامل 47 عنوان آموزشی، 25 برنامه تربیتی، 30 برنامه توان‌بخشی، 25 برنامه مشارکت خیرین و 21 برنامه ترویجی است.

انتهای پیام/63002/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول