اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کرمان:

عمده‌ترین کمک به معلولان حفظ توانمندی آنهاست

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: عمده‌ترین کمک به معلولان حفظ توانمندی و فعال کردن استعدادهای نهفته آنها است.

عمده‌ترین کمک به معلولان حفظ توانمندی آنهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان محمود بنی‌اسد پیش از ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولان با تأکید بر رفع موانع پیش روی معلولان اظهار داشت: این موانع نه تنها به لحاظ امکانات فیزیکی بلکه نگرش، نرم‌افزار و معنوی را نیز شامل می‌شود.

وی بیان کرد: عمده‌ترین مسئولیت‌ جلسات ویژه معلولان ایجاد نگرشی دیگر نسبت به این قشر است، استعدادهای مختلفی در این افراد وجود دارد که باید شناسایی و معرفی شوند.

بنی‌اسدی با بیان اینکه در میان قشر معلول افرادی تیزهوش، فاخر و هنرمند حضور دارند، افزود: عمده‌ترین کمک به معلولان امر آموزش، توانبخشی، حفظ توانمندی و فعال کردن استعدادهای نهفته آنهاست.

وی ادامه داد: با تقویت اعتماد به نفس، تلاش مضاعف و اراده پولادین معلولان فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای را از آنها شاهد خواهیم بود.

بنی‌اسد با اشاره به موفقیت‌های متعدد معلولان گفت: روشندلان ما می‌توانند درجات بسیار بالایی را به دست آورند و این امر نیازمند تلاش، ممارست و زحمات طاقت‌فرساست.

وی سخت‌ترین ضربه به‌ قشر معلول را ترحم دانست و بیان کرد: معلولان منتظر ترحم جامعه نیستند، آحاد جامعه اگر وظایف خود را نسبت به این مجموعه ادا کنند، برای معلولان کافی است.

انتهای پیام/80017/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول