اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه اعلام کرد

تعلیم 1000 دانش‌آموز استثنایی در استان کرمانشاه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه گفت: یک‌هزار و 704 دانش‌آموز استثنایی در 45 مرکز آموزشی در سطح استان توسط 520 مربی تعلیم می‌بینند.

تعلیم 1000 دانش‌آموز استثنایی در استان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه  علی‌احمد حاتمی امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان که در مجتمع فرهنگی هنری توحید شهرستان روانسر برگزار شد، اظهار کرد: 380 میلیون ریال برای هوشمند‌سازی مدارس استثنایی استان هزینه شده است.

حاتمی با بیان اینکه افزایش پوشش تحصیلی دانش‌آموزان معلول، توسعه فضاهای آموزشی و تأمین تجهیزات از مهمترین اقدامات این اداره است، افزود: طی پنج سال گذشته پنج واحد آموزشی برای کودکان معلول و استثنایی استان احداث شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه تصریح کرد: هزار و 704 دانش‌آموز استثنایی در 45 مرکز آموزشی در سطح استان توسط 520 مربی تعلیم می‌بینند.

 امام جمعه روانسر نیز گفت: معلولان استعدادهای خوبی دارند که با اعتماد به نفس و دوری از انزوا و گوشه‌گیری از جامعه‌، شکوفا می‌شود.

ملا‌عبدالله غفوری مراسم روز جهانی معلولان را یک فرصت مناسب برای حضور معلولان در جامعه و ارائه توانمندی‌های خود به مردم و مسئولان دانست و افزود: بهبود کیفیت زندگی توان‌خواهان و معلولان در گرو تلاش‌های یک دستگاه یا نهاد نیست بلکه مستلزم عزم همه دستگاه‌ها و مشارکت فعالانه خیرین و بخش خصوصی است.

وی با یادآوری توانایی‌های معلولان در بخش‌های مختلف، معلولیت را مشیت و آزمونی الهی برشمرد و گفت: نباید این مسئله باعث نومیدی و گوشه‌گیری معلولان شود.

امام جمعه روانسر ادامه داد: خدمت به معلولان و ناتوانانی که انتظار رسیدگی دارند، یک کار معنوی و ارزشی است.

معاون فرماندار روانسر نیز یکی از وظایف مسئولان را شناسائی استعدادها و ایجاد زمینه ظهور توانمندی‌های معلولان در جامعه عنوان کرد و گفت: نتیجه این امر تغییر نگرش جامعه نسبت به معلولان و معلولیت و ایجاد نگاه عالمانه نسبت به این عزیزان است.

مراد باباخانی افزود: دانش‌آموزانی که از لحاظ توانایی ذهنی و جسمی رنج می‌برند به طور یقین تعلیم برای آنها سخت و مشکل است و کار مربیان و والدین سخت‌تر است ولی کارهای این عزیزان ستودنی است که اجر آن در قیامت و آخرت نصیب آنان می‌شود.

 گفتنی است در پایان این مراسم از 9 مربی و 12 دانش‌آموز موفق و نمونه مدرسه استثنایی تلاش روانسر با اهدای لوح و هدایایی قدردانی شد. 

انتهای پیام/2700/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول