اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی:

روند توزیع برنج در بین کارگران نیازمند بازنگری است

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی گفت: برنج با قیمت یارانه‌‌ای بین کارگران توزیع می‌شود ولی بر روند توزیع آن انتقادهایی وارد است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

روند توزیع برنج در بین کارگران نیازمند بازنگری است

اسلام صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در  ارومیه اظهار داشت: دولت در راستای تنظیم بازار به توزیع برنج یارانه‌ای بین اقشار مختلف جامعه مبادرت می‌کند که جامعه کارگری یکی از گروه‌های بهره‌مند از این طرح قلمداد می‌شود.

وی با بیان اینکه صاحبان مشاغل آزاد، کارگران واحدهای صنعتی و تولیدی، کارگران ساختمانی، کارگران باربری و ...  اعضای خانه کارگر را شامل می‌شوند، ادامه داد: در مجموع 40 هزار نفر عضو مستقیم و غیرمستقیم خانه کارگر هستند تاکنون 5 هزار نفر از آنها خریداری برنج را متقاضی شده‌اند که فهرست این افراد به سازمان صنعت، معدن و تجارت منعکس شده است.

صادقی با اظهار به اینکه خانه کارگر به عنوان نماینده جامعه کارگران آمادگی دارد در روند توزیع به واحدهای ذی‌ربط کمک‌رسانی کند، از نحوه توزیع فعلی انتقاد کرد و بیان داشت: هم‌اکنون کسانی می‌توانند از این خدمت دولت بهره‌مند شوند که همراه خانواده خود در صف بایستند حال آنکه روشن است یک کارگر از ساعت 7 صبح وارد کار شده تا عصر نیز مشغول است بنابراین فراغت ندارد به فروشگاه‌ها مراجعه کرده در صف بایستد.

وی ادامه داد: چنانچه به روش فعلی برنج توزیع شود کارگران زیادی از آن محروم می‌شوند زیرا به دلیل اشتغال به کار نمی‌توانند مدت طولانی در صف بایستند بنابراین انتظار وجود دارد مسئولان در ارتباط با چگونگی توزیع تجدیدنظر کنند، یکی از راه‌کارهای موجود این است اقلام توزیعی را به واحدهای صنعتی و تولیدی منتقل کرده و در آنجا بین متقاضیان توزیع شود.

صادقی با بیان اینکه توزیع برنج بین کارگران «به نام کارگران و به کام دیگران صورت می‌گیرد»، خاطر نشان کرد: متاسفانه برنج تخصیص یافته به این مجموعه در واحدهای صنفی به اقشار مختلف عرضه می‌شود پس چنانچه بین واحدهای توزیع‌کننده و خانه کارگر تعامل ایجاد شود به شیوه صحیح‌تری برنج به دست کارگران رسانده می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی به توزیع 50 تن برنج در طول 3 ماه اشاره کرد و افزود: 10 تن توسط خانه کارگر و 40 تن توسط اتحادیه امکان توزیع شده که روند توزیع نیز همچنان در فروشگاه‌ها و واحدهای مختلف صنفی ادامه دارد.

وی با خطاب قرار دادن مسئولان در اولویت قرار گرفتن جامعه کارگری را خواستار شد و افزود: این طرح در راستای کاهش فشار تورم و حمایت از اقشار کم‌بضاعت جامعه به مرحله اجرا درآمده است به طوری که این حرکت دولتمردان و مقامات در خور توجه است ولی چنانچه ظرفیت بیشتری به این قشر اختصاص پیدا کند به عدالت نزدیک‌تر بوده و هدف مورد نظر مسئولان بهتر تحقق می‌یابد.

صادقی با بیان اینکه 35 هزار نفر از کارگران مشمول این حرکت پسندیده دولت قرار نگرفته‌اند، افزود: فقط 50 تن به این قشر اختصاص یافته و 5 هزار نفر شانس برخورداری از آن را داشته‌اند ولی باید تلاش شود نگاه توأم با عدالت محوری و الفت نسبت به این افراد شکل بگیرد زیرا توسعه صنعتی و اقتصادی کشورمان را وامدار چنین اشخاصی هستیم.

وی به فروش 10 کیلوگرم برنج یارانه‌ای از قرار 30 هزار تومان اشاره کرد و افزود: در پسندیده بودن این حرکت‌ها تردید وجود ندارد و مسلم است دولت با اجرای چنین طرح‌هایی به دنبال این است از بار مشکلات گروه‌های مختلف به ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه بکاهد ولی این را هم نمی‌توان از نظر دور داشت عده زیادی از کارگران به دلیل بضاعت اندک، قادر نیستند از این طرح‌ها و اقلام توزیع شده سهمی داشته و خانواده خود را شاد کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی به برپایی کنگره استانی خانه کارگر به میزبانی ارومیه اشاره کرد و اظهار داشت: در تاریخ 26 بهمن ماه سال جاری محفلی صمیمانه با حضور کارگران و مسئولان ترتیب می‌یابد و در این اجتماع برنامه‌های متنوع و صحبت‌های مختلفی صورت می‌گیرد و بیشتر از گذشته بر لزوم وفاق و همدلی تاکید می‌شود.

انتهای پیام/61002/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول