اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن قدس اصفهان:

پرونده زمین‌های کارگران اصفهانی در خیابان غرضی بایکوت مانده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن قدس اصفهان گفت: هنوز پرونده 72هزار زمین 288 نفر از کارگران اصفهانی بایکوت مانده است و دادگستری باید فروشنده را مکلف به تحویل این زمین‌ها به این کارگران کند.

پرونده زمین‌های کارگران اصفهانی در خیابان غرضی بایکوت مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اصغر بیات پیش از ظهر امروز در جمع اعضای شرکت تعاونی مسکن قدس اظهار کرد: شرکت تعاونی مسکن کارخانه ریسندگی و بافندگی قدس اصفهان در سال 1350 تأسیس و راه‌اندازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه تا سال 1375 زمین‌هایی برای کارگران عضو این شرکت تعاونی از یک شخص حقیقی خریداری شده بود، اضافه کرد: در سال 1375 حدود 1.5 تا 2 میلیون تومان از هر یک از این کارگران دریافت شد و زمین‌هایی را براساس چهار قرارداد متناوب و در زمان‌های متعدد برای تحویل به این کارگران خریداری کردند.

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن قدس اصفهان با بیان اینکه 72 هزار متر زمین برای تحویل به 288 کارگر عضو شرکت تعاونی کارخانه ریسندگی و بافندگی قدس اصفهان خریداری شده بود، تصریح کرد: اما زمین‌های خریداری شده را نتوانستند به این کارگران تحویل بدهند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از افراد به عنوان کشاورز و مالک مدعی این زمین‌ها بوده‌اند که ادعای این افراد دلیل عدم تحویل این زمین‌ها به این کارگران بوده است، ادامه داد: کاربری این زمین‌ها از ابتدا مسکونی بوده است و هیچ محصولی در این زمین‌ها کشت نمی‌شد.

بیات با اشاره به اینکه افراد مدعی این زمین‌ها تصور می‌کردند که در صورت کشت گندم و سبز شدن گندم در این زمین‌ها کاربری این زمین‌ها به کشاورزی تغییر می‌یابد، تأکید کرد: اما کارگران عضو این شرکت تعاونی عنوان کردند که این زمین‌ها را به آنها تحویل بدهند.

وی با اشاره به اینکه اما به دلیل ادعای افرادی مبنی بر حق مالکیت بر این زمین‌ها این امر محقق نشد، افزود: البته عنوان شد که درصدد رد ادعای این افراد هستیم و در آینده‌ای نزدیک این زمین‌ها به 288 کارگر عضو این شرکت تعاونی تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن قدس اصفهان با تاکید بر اینکه افراد مدعی حق مالکیت بر این زمین‌ها کشاورز نبوده‌اند و به نوعی غاصب و زمین‌خوار محسوب می‌شدند، گفت: حدود 16 سال از این موضوع می‌گذرد و هنوز این 72 هزار زمین به این کارگران تحویل داده نشده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت این زمین‌ها به صورت چشمگیری افزایش یافته است و فروشنده و مدعیان این زمین‌ها تنها به دنبال تحویل بخش کوچکی از این زمین‌ها به این کارگران هستند، اظهار کرد: این 288 کارگر در ابتدای ثبت‌نام برای دریافت این زمین‌ها مبلغی بیشتر از قیمت زمین را پرداخت کرده‌اند.

بیات با اشاره به اینکه این کارگران برای مطالبه حقوق قانونی خود چندین مرتبه به دادگستری شکایت کرده‌اند و دادخواست تحویل این زمین‌ها را به دادگستری ارائه داده‌اند، ادامه داد: اما دادگستری نیز زمان رسیدگی به این پرونده با عناوین نوبت احتیاط و نظارت را عقب می‌اندازد.

وی با تاکید بر اینکه اما پرونده روشن است و دادگستری باید فروشنده 72 هزار متر زمین واقع در خیابان غرضی اصفهان را مکلف به تحویل این زمین‌ها به 288 کارگر شرکت تعاونی مسکن قدس اصفهان کند، تصریح کرد: دادخواست الزام به تحویل این زمین‌ها به دادگستری ارائه شده اما هنوز دادگستری اصفهان رأیی بر روی این دادخواست صادر نکرده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن قدس اصفهان اضافه کرد: اما هنوز پرونده 72هزار زمین 288 نفر کارگر اصفهانی بایکوت مانده است.

وی تاکید کرد: این کارگران پس از سال‌ها هنوز مستأجر هستند و سال‌ها به امید تحویل این زمین‌ها هستند و مسئولان امر باید برای رسیدگی هر چه سریع‌تر به این موضوع چاره‌اندیشی کنند.

انتهای پیام/63004/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول