اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فنی‌ و حرفه‌ای آبادان:

کارگران صنعت ساختمان آبادانی بیمه تامین اجتماعی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای آبادان گفت: کارگران صنعت ساختمان در آبادان با دریافت گواهینامه مهارت این مرکز از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار می‌شوند.

کارگران صنعت ساختمان آبادانی بیمه تامین اجتماعی می‌شوند

ارژنگ کوه‌سرخ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس در آبادان اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده در سازمان فنی‌ و‌ حرفه‌ای کشور و قانون‌های مصوب در این زمینه برای ساماندهی نیروهای شاغل در صنعت ساختمان، این افراد را برای کسب آموزش و دریافت مدرک مهارتی به مرکز فنی و حرفه‌ای آبادان معرفی کردند.

وی افزود: این افراد با همکاری نظام مهندسی، اداره مسکن و شهرسازی، اتحادیه صنف کارگران صنعت ساختمان و مرکز آموزش فنی ‌و حرفه‌ای آبادان با گذراندن دوره‌های عملی و تخصصی و اخذ مدرک به مرکز معرفی شده و پس از گذراندن دوره‌های مربوطه و موفقیت در آزمون پایان دوره در رشته خود برای استفاده از خدمات بیمه‌ای به سازمان تامین اجتماعی معرفی می‌شوند.

رئیس مرکز فنی‌ و حرفه‌ای آبادان ادامه داد: به همین منظور تاکنون 415 بنا در 20 دوره کلاس‌های آموزش بنایی سفت‌کار درجه سه در مرکز فنی ‌و حرفه‌ای شهرستان شرکت کرده و با قبولی صد در صدی، گواهینامه پایان دوره مهارت را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به دیگر افراد شاغل در صنعت ساختمان گفت: همچنین 30 نفر از کارگران برق‌کار صنعت ساختمان دو دوره آموزشی را در مرکز فنی‌ و حرفه‌ای گذرانده و قبول شدگان موفق به اخذ گواهینامه مهارت شده‌اند.

کوه‌سرخ افزود: به منظور رفاه حال افرادی که تحصیلات آنان تا مقطع ابتدایی بوده و از سواد کافی برخوردار نیستند آزمون کتبی لغو شد و در آزمون عملی شرکت می‌کنند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص دوره‌های جدید برای طرح فوق بیان کرد: مرکز فنی‌ و حرفه‌ای آبادان به تعهدات خود در این بخش از سال عمل کرد و در سال آتی با ابلاغ دستورالعمل‌های جدید اقدام به برگزاری این دوره‌ها می‌کنند.

رئیس مرکز فنی‌و حرفه‌ای آبادان در پایان گفت: همچنین مرکز فنی ‌و حرفه‌ای آبادان همگام با سراسر کشور در راستای استفاده کارگران صنعت فرش با همکاری اصناف قالیبافان آبادان اقدام به برگزاری دوره فوق کرده، که قبول شدگان این حرفه‌ نیز پس از اخذ مدرک و مراجعه به سازمان تامین اجتماعی از خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/72002/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول