اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل:

حقایق انقلاب اسلامی با زبان هنر بازگو شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: شایسته است حقایق انقلاب اسلامی با استفاده از هنر و روش‌های تأثیرگذار در این زمینه بازگو شده و تبیین و روشنگری شود.

حقایق انقلاب اسلامی با زبان هنر بازگو شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی در جلسه شورای مرکزی بسیج هنرمندان استان اردبیل اظهار داشت: هنرمندان معتقد به مبانی اسلام و انقلاب باید احساس مسئولیت کنند و تلاش مضاعفی را برای تبیین و تبلیغ حقایق انقلاب اسلامی انجام دهند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی که در جهان معاصر به عنوان یکی از موفق‌ترین وقایع قرن بیستم شناخته می‌شود در موقعیتی به وقوع پیوست که دنیا در سیطره دو قطب قدرتمند قرار گرفته بود.

دشتی خاطرنشان کرد: تمام تحلیل‌گران سیاسی و مسایل اجتماعی بر این باورند که انقلاب اسلامی ایران در برهه‌ای به بار نشست که حرکت‌ها و نهضت‌های مذهبی در دنیا افول کرده بود و تمام دگرگونی‌ها و حرکت‌های اجتماعی یا به غرب سرمایه‌داری و یا به یکی از کشورهای اقماری بلوک شرق وابسته بود.

این مسئول اضافه کرد: تجربه انقلاب اسلامی نشان داد که نه تنها بلوک شرق بلکه نظام سرمایه‌داری غرب نیز نمی‌تواند سیطره خود را بر جهان امروزی ادامه دهد.

وی بیان کرد: در چنین اوضاع و احوالی ناگهان جرقه‌ای درخشید و نهضت و انقلابی آغاز شد که از حیث مکان، اهداف و زیربناهای فکری و سیاسی با آنچه تاکنون در گوشه و کنار جهان رخ داده بود، تفاوت‌های اساسی داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل یادآور شد: به همین جهت در معادلات سیاسی جهان که سالیان سال ایدئولوژی را پایان یافته تصور می‌کردند این نهضت ارزشی ناشناخته و حتی برای آنها غیر قابل تصور بود.

دشتی هدف انقلاب اسلامی را حفظ استقلال سیاسی، اقتصادی و نفی هرگونه سلطه و آزادی فکری و فرهنگی کشور در مقابل تهاجمات گسترده بیگانگان و برقراری حکومت اسلامی و ارائه تصویری جدید و زنده از حاکمیت مذهب اعلام کرد.

وی افزود: حضرت امام به عنوان رهبر و سکاندار انقلاب برای نیل به اهداف مبارزاتی خود و حفظ استقلال سیاسی، اقتصادی و حاکمیت ارزش‌های دینی شیوه‌های سیاسی و الگوهای خاصی را برگزیده بود که برگرفته از فقه پویای شیعه و تاریخ پرافتخار اسلام بود.

دشتی گفت: با این استراتژی موفق این ملت توانست بدون اتکا به مکاتب رایج جهان معاصر و قدرت‌های وابسته شرق و غرب و الگوهای سیاسی و مبارزاتی مطرح در تاریخ مبارزات آن دوران سکان انقلاب را به سرمنزل مقصود رهنمون کند.

وی تصریح کرد: این ملت یکی از قدرتمندترین و بی‌رحم‌ترین رژیم‌های تا بن دندان مسلح و وابسته را سرنگون و جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک نظام سیاسی جدید به صحنه سیاسی جهان ارائه کردند تا بیش از گذشته صلابت آن رخ نماید.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان خاطرنشان کرد: تلاش‌های بی‌وقفه حضرت امام سبب شد خواب‌هایی که غرب بر کشورهای جهان سوم تدارک دیده بود تحت‌الشعاع قرار گرفته و ملت‌های آزادیخواه دنیا بیدار شوند و قدرت‌های سلطه‌گر را به چالش کشانند، قدرت‌های سلطه‌گر جهان چاره‌ای نداشتند جز اینکه تمام اندوخته‌های چندین ساله خود را به میدان بیاورند تا اندیشه‌های سیاسی و الهی حضرت امام را خاموش کنند.

دشتی یکی از ابزارهای مورد استفاده استکبار جهانی در این عرصه را ابزار هنر اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر در عرصه فرهنگ و هنر جهان تلاشی عظیم در جریان است که چهره الگوساز اسلام و انقلاب اسلامی را زشت و بد معرفی کنند و برای این هدف کارهای هنری و پشتیبانی بسیار عظیمی در حال انجام است.

انتهای پیام/62003/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول