اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در حرم امام آغاز شد

طنین بانگ «الله اکبر» در آسمان تهران/ جشن ایرانیان در سی‌وچهارمین بهار انقلاب

خبرگزاری فارس: همزمان با لحظه تاریخی ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران جشن پیروزی انقلاب اسلامی با بانگ الله اکبر در جوار مرقد مطهر امام خمینی(ره) آغاز شد.

طنین بانگ «الله اکبر» در آسمان تهران/ جشن ایرانیان در سی‌وچهارمین بهار انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، با به صدا در آمدن زنگ انقلاب در حرم مطهر معمار کبیر انقلاب اسلامی جشن پیروزی انقلاب با بانگ الله اکبر دلیر مردان و شیرزنان ایران اسلامی در حرم مطهر امام خمینی (ره) آغاز شد.

امروز نیز برای سی و چهارمین بار راس ساعت 9:33 دقیقه و همزمان با سالروز ورود تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به میهن اسلامی لحظه‌های غرور آفرین برای ملت سلحشور ایران اسلامی تکرار شد.

مراسم آغازین جشن های دهه فجر انقلاب اسلامی همزمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی راس ساعت 9:33 دقیقه صبح امروز باحضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهیدان و ایثارگران، مسئولان محترم لشکری و کشوری در جوار مرقد منور بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

این مراسم با برنامه نمادین صدای هواپیما و تک تک ساعت و لحظه شماری مردم، همراه با بانک تکبیر مردم و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

در هنگام ورود تاریخی امام خمینی سکوت خاصی بر فضا حکمفرما بود و پس از پخش صدای هواپیمای امام و فرود نمادین هواپیمای ایرفرانس و بلیزر معروف در فرودگاه مهرآباد بانگ «الله‌اکبر» در آسمان پایتخت ایران اسلامی طنین‌انداز شد. 

جمع کثیری از خانواده شهدا، جانبازان، کارگران و امت دوشادوش جمعی از مقامات کشوری و لشکری حضور چشمگیری در این مراسم باشکوه داشتند. 

حاضران در این مراسم با سر دادن بانگ «الله‌اکبر» و «یا حسین» معنویت خاصی بر این فضای روحانی و معنوی بخشیدند. در حال حاضر  مرقد مطهر امام خمینی(ره) صحن‌ها و شبستان‌های منتهی به مرقد و معابر و خیابان‌های اطراف بارگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی مملو از جمعیت است. 

دلدادگان و شیفتگان راه  ایثار و شهادت بار دیگر در سالروز ورود مقتدای خود گردهم آمدند تا با آرمان‌های والای امام، شهدا و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کرده و پایداری و پایبندی خودشان به ارزش‌های انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان بکشند. 

این مراسم با اجرای برنامه‌های متنوع نظیر اجرای برنامه توسط گروه حاملان قرآن، شعرخوانی، اجرای سرود توسط گروه‌های هنری و موزیک دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سخنرانی آیت‌الله سید احمد خاتمی و همچنین قرائت پیام خانواده معظم شهیدان به محضر امام و امت امام توسط خانواده معزز شهید سردار تهرانی مقدم، برگزار می‌شود. 

جانبازان جنگ تحمیلی و دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور باشکوه خود در این مراسم عظمت و شکوه خاصی را رقم زده‌اند. 

یادگاران این دوران طلایی و غرور‌آفرین انقلاب اسلامی ایران بر روی ویلچرهای خود یادآور مجاهدت و ایثار فرزندان غیور ایران اسلامی هستند. 

انتهای پیام/2462/ج40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول