اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز 12 بهمن، قلب نفتی ایران میزبان قدم‌های امام راحل شد

برگزاری رژه 1000 خودرو و موتورسوار همزمان با آغاز دهه فجر در گچساران

خبرگزاری فارس: به مناسبت گرامیداشت یوم‌الله 12 بهمن ماه سالروز ورود معمار کبیر انقلاب به میهن اسلامی و آغاز دهه فجر، رژه یک‌هزار خودرو و موتورسوار در گچساران (قلب نفتی ایران) برگزار شد.

برگزاری رژه 1000 خودرو و موتورسوار همزمان با آغاز دهه فجر در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، دقایقی پیش و همزمان با آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در روز 12 بهمن سال 1357، رژه خودرویی و موتورسواران نیروهای مسلح و بسیج در گچساران برگزار شد.

به مناسبت گرامیداشت 12 بهمن سالروز ورود پیروزمندانه حضرت امام خمینی (ره) به کشور، بیش از یک‌هزار خودرو و موتورسوار گچسارانی در مسیر فرودگاه گچساران تا گلزار شهدای این شهرستان رژه خودرویی برگزار کردند.

همزمان با سالروز ورود تاریخی امام (ره) ده‌ها موتور و خودرو نیروی انتظامی، بسیج، سپاه و تمامی ادارات و نهادهای گچساران با حمل پرچم‌های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران و نصب تصاویر و تمثال امام راحل و مقام معظم رهبری در گچساران مسیر فرودگاه به سمت گلزار شهدای گچساران را رژه رفتند.

وجود خودروهای سبک و سنگین شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران نیز که مزین به پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران بود، جلوه‌ای دیگر از حضور پرشور در مراسم استقبال را نمایان کرده بود.

موتورسواران گچسارانی با عبور از خیابان‌های سطح شهر با تزیین موتورهای خود به پرچم جمهوری اسلامی و تصاویری از بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی‌(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اولین روز از دهه مبارک فجر را گرامی داشتند و نشان دادند که در بهمن 91 نیز همان شور، عشق و ارادت به ولایت و رهبری و شعور انقلابی بهمن 57 در مردم همیشه در صحنه و شهیدپرور گچساران وجود دارد.

اقشار مختلف مردم و مسئولان از پیر و جوان، کودک و خردسال، زن و مرد، روحانیون و طلاب، دانش‌آموز و دانشجو، فرهنگیان، کسبه و بازاری، نیروهای نظامی و انتظامی و بسیجیان سلحشور حضور داشتند.

در این مراسم نمادین مردم با نثار شاخه‌های گل و شعارهای آن زمان به استقبال نمادین از خودروی امام خمینی(ره) رفته و بار دیگر و با شور و شوقی همچون بهمن 57 صحنه‌های ورود آن بزرگوار به کشور را در دل و یادها زنده کردند.

شرکت کنندگان در این مراسم با طی مسافت حدود پنج کیلومتری فرودگاه نفت گچساران تا گلزار شهدای این شهرستان، تمثال مبارک معمار کبیر انقلاب و پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی را حمل می‌کردند.

گچسارانی‌های انقلابی و شهیدپرور در این مراسم ضمن گرامیداشت آغاز دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی بر لزوم حفظ ولایتمداری، وحدت و انسجام مسلمانان جهان تأکید کردند.

طبق برنامه‌های اعلام شده از سوی ستاد دهه فجر گچساران، مردم انقلابی این شهرستان پس از برگزاری رژه بر مزار شهدای این شهرستان حضور یافته و با غبارروبی و عطرافشانی و ادای احترام به مقام والای شهیدان بار دیگر با امام(ره) و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی تجدید بیعت می‌کنند.

ایران اسلامی الگو و حماسه‌ای بی‌نظیر در جهان است

رئیس ستاد دهه فجر گچساران در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در دهه‌ای زندگی می‌کنیم که هر روز عنصر بیداری اسلامی در حال گسترش و تقویت بوده و در مقابل نیز دشمنان نقشه‌های شومی را علیه ملت‌های آگاه و بیدار طراحی و اجرایی می‌کنند.

یدالله مرادی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را مدیون وحدت امت اسلامی دانست و ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران در تمام کشور‌های جهان به عنوان یک الگو و حماسه بی‌نظیر ثبت شده است و باید برای گسترش بیش از پیش آن تلاش کرد.

وی خاطرنشان کرد: دهه فجر امسال که سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است، برای معرفی هر چه بهتر تمام توانمندی و دستاورد‌های انقلاب اسلامی و کارآمدی جمهوری اسلامی را به جهان فرصت مناسبی است.

مرادی بیان داشت: در دهه فجر امسال برنامه‌‌های متنوعی در گچساران اجرایی می‌شود که اعزام اکیپ‌های پزشکی و ویزیت رایگان در محلات، مناطق محروم و روستایی، غبار‌روبی گلزار شهدای دهستا‌ن‌های چهارگانه بخش مرکزی، دیدار با خانواده‌های شهدا‌، برگزاری مسابقات فرهنگی ـ ورزشی، تجلیل از فعالان قرآنی و برگزاری جشن بزرگ فجر انقلاب و جشن‌های بزرگ در مناطق روستایی از جمله برنامه‌های دهه فجر در این شهرستان است.

===============

گزارش از معصومه بوستانی

===============

انتهای پیام/82001/صا40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول