اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار قزوین خبر داد

افتتاح 487 پروژه به مناسبت دهه‌ فجر در قزوین

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار قزوین از افتتاح 487 پروژه با اعتبار 770 میلیارد تومان در ایام دهه‌ فجر امسال در استان قزوین خبر داد.

افتتاح 487 پروژه به مناسبت دهه‌ فجر در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی در نشست خبری که در سالن جلسات استانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه 487 پروژه در ایام دهه‌ فجر امسال در استان قزوین به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: این پروژه‌ها با اعتبار 770 میلیارد تومان با اشتغال‌زایی بیش از چهار هزار نفر در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول با اشاره به اینکه 230 پروژه‌ عمرانی، 196 پروژه اقتصادی و 61 پروژه فرهنگی و اجتماعی در ایام مبارک دهه‌ فجر افتتاح می‌شود، متذکر شد: در حوزه‌های آب، خاک و کشاورزی 146 مورد، شرکت گاز 107 مورد، شرکت برق 75 مورد، صنعت 42 مورد و نوسازی مدارس 49 مورد پروژه به مناسبت دهه‌ فجر در استان قزوین به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون عمرانی استاندار قزوین خاطر نشان کرد: میانگین مدت زمان اجرای 487 پروژه‌ با اعتبار 770 میلیارد تومان 11 ماه در قزوین بوده است که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها مردم از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

حبیبی با بیان اینکه 487 پروژه در ایام دهه‌ فجر افتتاح می‌شود، افزود: این پروژه‌ها در حوزه دولتی 191 مورد با اعتبار بالغ بر 50 میلیارد تومان و 45 اشتغال جدید، در بخش خصوصی 65 مورد با اعتبار 653 میلیارد تومان و سه هزار و 688 اشتغال جدید و در حوزه مشارکتی نیز 231 مورد با اعتبار 68 میلیارد تومان و 451 اشتغال جدید بوده است.

افتتاح بیش از 19 هزار واحد مسکن مهر در دهه‌ فجر

وی با اشاره به اینکه بیش از 19 هزار واحد مسکونی مهر در نقاط شهری و روستایی استان قزوین با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد تومان در ایام مبارک دهه‌ فجر افتتاح می‌شود، عنوان کرد: از این آمار، در حوزه مسکن شهری 11 هزار و 498 واحد مسکونی با اعتبار 431 میلیارد تومان در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: از 11 هزار و 498 واحد مسکونی مهر بیش از 10 هزار واحد در آبیک، بیش از هشت هزار واحد در محمدیه، بیش از 800 واحد در تاکستان و بیش از یک هزار واحد در قزوین به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول با بیان اینکه شهرهای زیر 20 هزار نفر سه هزار و 88 واحد مسکونی که 108 واحد آن جزو مسکن مهر بوئین‌زهرا و مابقی مسکن ملکی است با استفاده از تسهیلات آماده بهره‌برداری است، اذعان داشت: چهار هزار و 537 واحد مسکونی مهر نیز در قالب طرح بهسازی مسکن روستایی آماده بهره‌برداری است.

راه‌آهن قزوین به رشت 76 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه راه‌آهن قزوین به رشت 76 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ریل‌گذاری آن نیز اکنون در قزوین آغاز شده است، اذعان داشت: تاکنون برای راه‌اندازی راه‌آهن قزوین به رشت 350 میلیارد تومان هزینه شده است و باید معادل همین اعتبار هزینه شود تا به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه راه‌آهن قزوین به رشت به طول بیش از 61 کیلومتر است، عنوان کرد: مسئولان مربوطه به دلیل اهمیت بین‌المللی این طرح، تلاش می‌کنند تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری برسانند.

معاون عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه برای اتمام پروژه‌های عمرانی با محدودیت مالی مواجه هستیم، ابراز داشت: این پروژه‌ها طبق اولویت‌بندی بر اساس ضرورت، اهمیت و خدمت‌رسانی بیشتر به مردم، احداث و به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/77009/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول