اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته همیاری ستاد دهه فجر کردستان خبر داد

برگزاری 70 برنامه در دهه فجر/ بهره‌برداری از 27 واحد مسکن مددجویی

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی دهه فجر استان کردستان از برگزاری بیش از 70 برنامه در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط این کمیته در استان خبر داد.

برگزاری 70 برنامه در دهه فجر/ بهره‌برداری از 27 واحد مسکن مددجویی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد عصر امروز در جلسه برنامه‌ریزی برنامه‌های دهه فجر کمیته همیاری که با حضور اعضای این کمیته در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: افتتاح 12 مورد پروژه مختلف شامل مسجد، مدرسه، جایگاه سی‌ان‌جی، تکمیل بیمارستان و بهره‌برداری از چندین واحد مسکن مددجویی از جمله برنامه‌های این کمیته در سطح استان است.

وی ادامه داد: دیدار با خانواده معظم شهدا و عطرافشانی گلزار شهیدان، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی، برگزاری همایش زکات، برگزاری جشن‌ انقلاب و بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف در سطح استان از دیگر برنامه‌‌های این کمیته در دهه فجر امسال در سطح روستاها و شهرهای استان خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با بیان اینکه کمیته امداد به تنهایی در دهه فجر بیش از 20 برنامه کلی و تعداد زیادی ریزبرنامه در سطح استان برگزار خواهد کرد، گفت: برگزاری جشن انقلاب با حضور مددجویان در شهرستان‌های مختلف استان، همایش علمی نخبگان مددجو و افتتاح چندین پروژه محرومیت‌زدایی از جمله برنامه‌های این نهاد در این دهه مبارک خواهد بود.

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: در همین ایام از یک ‌هزار فرصت شغلی مددجویان نیز که با سرانه هر شغل 70 میلیون ریال در شهرها و روستاهای استان ایجاد شده است، رونمایی می‌شود.

* برگزاری جشن باسوادی 1200 مددجوی کردستان

وی تصریح کرد: برگزاری ویژه برنامه‌های پیروزی انقلاب با حضور بیش از دو هزار دانش‌آموز در 6 کانون پیرو ولایت کمیته امداد در سراسر استان و برگزاری جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی یک‌هزار و 200 مددجو از دیگر برنامه‌های این نهاد مقدس در سی‌و‌چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: اهدای 270 میلیون ریال کمک نقدی به دانشجویان مددجو، اهدای بیش از 34 مورد جهیزیه به نوعروسان، آزادی 24 زندانی جرائم غیر عمد با صرف اعتباری بالغ بر 20 میلیون تومان، آغاز آموزش فنی و حرفه‌ای به چهار هزار مددجو، تجلیل از 19 مرکز بهداشتی طرف قرارداد کمیته امداد کردستان و اعطای 340 فقره بن غذایی به کودکان دچار سوء تغذیه با صرف اعتباری بالغ بر 570 میلیون ریال از دیگر برنامه‌های کمیته امداد کردستان در دهه فجر امسال است.

* بهره‌برداری از 27 واحد مسکن مددجویی

مسئول کمیته همیاری دهه فجر کردستان از بهره‌برداری 27 واحد مسکن مهر مددجویان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این تعداد واحد مسکونی با صرف بیش از 500 میلیون اعتبار در شش شهرستان استان به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.

به گفته موسی‌نژاد، 50 درصد از اعتبار ساخت این واحدهای مسکونی از محل کمک‌های بلاعوض کمیته امداد و 50 درصد نیز از طریق منابع بانکی تأمین شده است.

وی در ادامه از دهه فجر به عنوان سرآغاز پیروزی بزرگ ملت سرافراز ایران بر استکبار جهانی و پرتو افشانی اسلام ناب محمدی(ص) در این کشور نام برد و افزود: از این رو، این ایام مبارک و خجسته باید به بهترین شیوه ممکن گرامی داشته شود.

به گفته مسئول کمیته همیاری دهه فجر کردستان، برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های گرامیداشت ایام الله دهه فجر، بهترین راه برای یادآوری خدمات ارزنده نظام اسلامی است.

موسی‌نژاد با تأکید بر اینکه مسئولان دستگاه‌های اجرایی به ویژه اعضای کمیته همیاری، باید نگاه تکلیفی به برنامه‌های دهه فجر داشته باشند، بیان داشت:  مسئولان اداره‌ها باید با کیفت‌بخشی برنامه‌ها دهه فجر، قدرت اثربخشی این برنامه‌ها به‌ویژه در نسل جوان را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه، کیفیت برنامه‌ها باید بر کمیت آنها ارجحیت داشته باشد، اذعان داشت: برنامه‌های گرامیداشت این ایام باید سرشار از پیام و ارزش‌های معنوی انقلاب اسلامی و با خلاقیت و ابتکار نو و بدیع اجرا شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان خواستار مستندسازی برنامه‌ها توسط اعضای کمیته شد و گفت: ارسال به موقع گزارشات توسط ادارات مختلف به دبیرخانه کمیته همیاری می‌تواند در بازتاب تلاش‌های انجام شده توسط ادارات تأثیر بسزایی داشته باشد.

به گفته موسی‌نژاد، متأسفانه گاهی بی‌اطلاعی مدیران استانی عضو کمیته همیاری از اجرای برخی از برنامه‌های شهرستانی موجب نادیده گرفتن بسیاری از برنامه‌ها در گزارشات می‌شود.

وی خواستار جمع‌بندی دقیق برنامه‌ها و ریزبرنامه‌های اجرا شده توسط اعضای کمیته و ابلاغ آن در کوتاه‌ترین مدت زمان به دبیرخانه کمیته شد و عنوان کرد: خوشبختانه کمیته همیاری مردمی استان در طی چند سال اخیر همواره توانسته به بهترین شکل عمل و مورد تقدیر قرار گیرد.

انتهای پیام/79002/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول